۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
 ۴ هزار بازدید از مراکز عرضه دام و طیور سیستان و بلوچستان انجام شد
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

۴ هزار بازدید از مراکز عرضه دام و طیور سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان - حسینی، مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری ۴ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه دام و طیور این استان انجام شده و ۲۵۰ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۴ هزار مورد بازرسی توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان انجام شده که ۲۵۰متخلف شناسایی و در این راستا  ۲۳۰ تن فرآورده گوشتی در سطح استان ضبط شده است.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۱۷۰ تن فرآورده گوشتی غیر قابل مصرف در این استان معدوم شده و همچنین ۴ میلیون و  ۲۴۲هزار دام واکسینه شدند و همچنین یک میلیون و  ۳۶۰ هزار مورد پایش و  مراقبت از بیماری ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سال جاری هیچ موردی از تب برفکی در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است، تصریح کرد: امکانات آزمایشگاهی در بندر چابهار در کمتر از یک هفته نتایج آزمایشگاهی محصولات وارداتی را انجام می دهند.

جسینی گفت: ارتقا کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در مراکز عرضه از اهداف دامپزشکی سیستان و بلوچستان است و اگر گوشت فاقد مهر دامپزشکی عرضه شود واحد تولیدی نمی تواند از آن نهاده دامی بهره مند شود.

وی بیان کرد: طرح شناسنامه دار کردن تخم مرغ هم از دیگر اهداف دامپزشکی سیستان و بلوچستان است که سبب افزایش کیفی عرضه تخم مرغ می شود و تاریخ تولید و انقضا در آن مورد تاکید قرار می گیرد.

کد خبر: ۴۸٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha