۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
استقرار صنایع در قم باید متناسب با شرایط اقلیمی استان باشد
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

استقرار صنایع در قم باید متناسب با شرایط اقلیمی استان باشد

قم - موسوی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بخشی نگری و نگاه کوتاه مدت به مسائل مهمترین علت تخریب محیط زیست بوده و استقرار صنایع در قم باید متناسب با شرایط اقلیمی و اکولوژیکی استان باشد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار مسئول سازمان بسیج کارمندان استان قم گفت: در سال های اخیر ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری و تصویب قوانین هوای پاک، حفاظت از خاک و مدیریت تالاب ها در پیشبرد اهداف زیست محیطی بسیار مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای درست قوانین و سیاست ها در این حوزه نیازمند بهره مندی از تمامی ظرفیت های علمی و عملیاتی است، اظهار داشت: طرح «80 میلیون محیط بان» در همین راستا و برای جذب مشارکت و همدلی تمامی مردم و مسئولان برای حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست ارائه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه محیط زیست مسأله‌ای ملی و فراجناحی است، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج به عنوان نهادی برخاسته از بطن مردم و انقلاب اسلامی، می توان گام های مثبت و مؤثر بسیاری برای رفع معضلات و چالش‌های زیست محیطی در کشورمان برداریم.

وی غفلت و کم توجهی، بخشی نگری و نگاه کوتاه مدت به مسائل اقتصادی و اجتماعی را مهمترین علت آسیب و تخریب محیط زیست دانست و گفت: امروز جامعه ایرانی به شدت نیازمند تغییر نگاه مردم و مسئولان به مسئله محیط زیست و تغییر در رفتار فردی و اجتماعی در این حوزه هستیم، به گونه‌ای که هر شخص خود را ملزم به حفظ و حراست از این موهبت‌های الهی بداند.

موسوی با بیان اینکه استقرار صنایع در استان قم باید متناسب با شرایط اقلیمی و اکولوژیکی استان باشد، حفاظت از محیط زیست را از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: برای تأمین امنیت، سلامت و رفاه مردم باید همه تلاش خود را برای دستیابی به محیط زیست پاک و سالم انجام دهیم.

سرهنگ حسین حسن پور مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کامل برای اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و عملیاتی در حوزه محیط زیست، بر ضرورت توجه به این مسئله از سوی همه مدیران و مسئولان تأکید کرد و گفت: در کارگروه ویژه‌ای که به منظور رسیدگی به موانع و مشکلات اجرایی استان در سازمان تشکیل شده است، موضوع محیط زیست مورد توجه جدی قرار دارد.

کد خبر: ۴۷٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha