۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
زیرساخت های لازم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان زنجان به شهرها فراهم شود
استاندار زنجان:

زیرساخت های لازم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان زنجان به شهرها فراهم شود

زنجان- استاندار زنجان بر لزوم تامین ایجاد زیر ساخت های لازم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها تاکید کرد و گفت: باید امکانات رفاهی و اشتغال برای مردم در روستاها فراهم شود. 

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر پنجشنبه در کارگروه زیربنایی استان در محل استانداری زنجان، گفت: طرح های ارائه شده در جلسه باید به صورت کامل از سوی مجری به دور از هر گونه ابهاماتی مطرح و ارائه شود. 

وی با بیان اینکه طرح های ارائه شده باید جامع ارائه شود، اظهار کرد: بی توجهی به این موارد باعث ار بین رفتن وقت می شود. 

استاندار زنجان گفت: مدیران در جلسات حضور داشته باشند چرا که در جلسات صاحب رای هستند و حضور آنان می تواند مشکلات زیادی را حل کند. 

حقیقی به جابجایی روستای سعید کندی ماهنشان اشاره کرد و گفت: جابجایی برخی روستاهای استان طی سال‌های گذشته مطرح شده ولی انجام آن به آسانی انجام نمی شود و در جابجایی روستاها علاوه بر ۱۰۰ درصد مبلغ مجری طرح، باید ۱۵ برابر آن پیش بینی شود. 

وی  برآورد دقیق منابع مالی و تامین آن را از مولفه های مهم در جابجایی یک روستا اعلام کرد و گفت: جابجایی روستاها اقدام موفقی نبوده است. 

استاندار زنجان تصریح کرد: دست اندرکاران امر از روستای یاد شده بازدید داشته باشند و موضوعات مورد بحث با حضور دستگاه‌های متولی بررسی و منابع مورد نظر آن  مشخص و در نهایت طرحی جامع بدون ابهام ارائه شود. 

حقیقی گفت:  تهیه طرح از سوی پیمانکار یا مجری باید ساز و کارهایی داشته باشد و بنابراین در جلسه باید مطالب به گونه ای مطرح شود. 

وی بر لزوم تامین ایجاد زیر ساخت های لازم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها تاکید کرد و افزود: باید امکانات رفاهی  و اشتغال برای مردم در روستاها فراهم شود. 

کد خبر: ۴۷٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha