۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
امکان تعطیلی کامل اصناف وجود ندارد
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

امکان تعطیلی کامل اصناف وجود ندارد

مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به دلیل اینکه تعطیلی اصناف به طور مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است ما نمی توانیم اصناف را به طور کامل تعطیل کنیم.

به گزارش بازار، مسعود مردانی درباره تفاوت کرونا و آنفلوآنزا گفت: همپوشانی بیماری آنفلوانزا و کرونا زیاد است. به طوری که در خیلی از مواقع شاید نتوان تفاوت بین این دو بیماری را تشخیص داد. بیماری آنفلوآنزا یک بیماری حاد ویروسی است و به طور ناگهانی ظاهر می شود و گاهاً تب به ۳۹ تا ۴۰ درجه نیز می‌رسد. در صورتی که در بیماری کرونا شاهد چنین علائم شدیدی نیستیم. همچنین در بیماری کرونا علائمی از قبیل از بین رفتن حس چشایی، اسهال، تهوع، استفراغ و درد شکم دیده می‌شوند که در آنفولانزا به ندرت مشاهده شده اند.

وی درباره دوره این دو بیماری افزود: دوره بیماری آنفلوانزا بیشتر از یک هفته نخواهد شد؛ در حالیکه در بیماری کرونا احتمال درگیری تا دو هفته نیز وجود دارد. علاوه بر آن افراد مبتلا به ویروس کرونا معمولاً افرادی با علائم مشابه را در نزدیکی خود پیدا می‌کنند. بیماری کرونا علائمی مانند سرماخوردگی دارد اما آنفلوآنزا از شدت بسیار بالایی برخوردار است.

مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی در خصوص تعطیلی باشگاه ها، کافی شاپ ها و دیگر مکان های عمومی خاطرنشان کرد: تصمیمات مربوط به محدودیت ها و تعطیلی ها در کمیته علمی اتخاذ شده و به کمیته اجرایی ارجاع داده می‌شود. برخی از این تصمیمات در صورت دریافت تاییدیه به مرحله اجرا می‌رسند که البته ممکن است بخشی از این تصمیمات در مرحله اجرا، اجرایی نشود.

مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در انتها با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم مردم را به طور شبانه روز کنترل کنیم گفت: مردم خود باید قوانین رارعایت کنند. ما نمی توانیم برخی از اصناف را تعطیل کنیم زیرا این مسئله با معیشت مردم در ارتباط است و بایستی راه‌حل جدیدی اتخاذ کنیم.

کد خبر: ۴۷٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha