۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
ماشین آلات جدید پیشکش، اجازه واردات تکنولوژی ۲۰ سال گذشته را به معدنی‌ها بدهید!
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با بازار:

ماشین آلات جدید پیشکش، اجازه واردات تکنولوژی ۲۰ سال گذشته را به معدنی‌ها بدهید!

سهل آبادی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، گفت: برای رشد و توسعه معادن کشور، نیاز است که دولت، ۴ اقدام مهم و اساسی را در دستور کار خود قرار بدهد تا بتوانیم از ظرفیت های بالقوه معادن کشور حداکثر استفاده را ببریم.

سجاد صفری؛ بازار: «سید عبدالوهاب سهل آبادی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که شما اعتقاد دارید که برخی از قوانین حوزه صنعت، معدن و تجارت نیاز به اصلاح دارد در این خصوص بیشتر توضیح می دهید؟ اظهار داشت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت یکسری قوانین وجود دارند که نیاز به بازبینی دارند و ممکن است در یک حوزه، قوانین سخت و پاگیر باشد و در حوزه ای دیگر، قوانین آسان و پیش پا افتاده باشد بنابراین نیاز است قوانین مهندسی شوند.

وی افزود: با جلسه ای که با نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی برگزار شد من این پیشنهاد را به آن ها دادم که درخصوص بازنگری قوانین موجود در عرصه صنعت، معدن و تجارت ورود پیدا کنند و قوانین را مهندسی شده، تدوین کنند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، تصریح کرد: بطور مثال، در حوزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ممکن است قانونی وجود داشته باشد که مانع شود برنامه های ستاد زودتر انجام بگیرد بنابراین بایستی آن قانون حذف شود و یا اصلاح شود. بایستی به حوزه کسب و کار بیشتر توجه شود و قوانینی که به این حوزه صدمه وارد می کند را اصلاح کرد.

قوانینی برای توسعه معادن کشور
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، در پاسخ به این پرسش که برای رشد و توسعه معادن کشور، نیاز است که چه اقداماتی انجام بگیرد؟ به بازار، گفت: برای رشد و توسعه معادن کشور، نیاز است که دولت، ۴ اقدام مهم و اساسی را در دستور کار خود قرار بدهد تا بتوانیم از ظرفیت های بالقوه ای معادن کشور حداکثر استفاده را ببریم.

سهل آبادی اظهار داشت: بایستی قوانینی اعمال شود که معادن کشور بتوانند همانند دیگر، صنایع، از تسهیلات بانکی استفاده کنند و همچنین، بانک ها پروانه های بهره برداری معادن را بعنوان ضمانت و وثیقه قبول کنند.
وی افزود: موضوع دیگری که معادن کشور از آن رنج می برند این است که ماشین آلات و تجهیزات معادن کشور بسیار قدیمی هستند و دولت در زمینه نوسازی ماشین آلات مورد نیاز معادن ورود کند. انتظار ما این نیست که معادن کشور به ماشین آلات روز دنیا مجهز شوند بلکه ماشین آلاتی را در اختیار معادن بگذارند که تکنولوژی آن ها برای ۲۰ سال گذشته باشد.

سهل آبادی تصریح کرد: دولت بایستی درخصوص قوانین موجود در حوزه معدن بازنگری کند و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید هر روز بخشنامه ها و آیین نامه های جدیدی برای معدنکاران صادر کند که این موضوع شرایط کار را برای آنها سخت می کند.

نوسانات نرخ ارز دغدغه اصلی تولیدکنندگان
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پاسخ برای رفع دغدغه های صنتعگران، نیاز است که دولت چه اقداماتی انجام بدهد؟ به بازار، گفت: در حال حاضر، افرادی که در حوزه صنعت، فعالیت دارند دغدغه های زیادی دارند ولی بارزترین و مهم ترین دغدغه های صنعتگران، نوسانات نرخ ارز است و این موضوع شرایط کار را برای آن ها سخت تر کرده است چون نمی دانند که فردا اوضاع قیمت ها چگونه خواهد بود و مواد اولیه را با چه قیمتی باید خریداری کند.

سهل آبادی اظهار داشت: دولت بایستی، نرخ ارز را به ثبات برساند تا صنعتگران بتوانند در زمینه تولید و صادرات برنامه ریزی های لازم را داشته باشند که این می تواند به توسعه صنعت کشور و اشتغالزایی، نیز کمک کند.
وی با اشاره به بازار صادراتی، بیان کرد: با توجه به شرایط بوجود آمده برای کشور، در حال حاضر، صادرات محصولات تولیدی، دستخوش تغییراتی شده است و نیاز است، شرکت هایی که در حوزه صادرات فعالیت دارند به کمک تولیدکنندگان بیایند تا آن ها بتوانند در زمینه صادرات محصولات تولیدی واحد تولیدی خود اقدام کنند.

سهل آبادی در پایان، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران، بایستی حمایت های خود را از صادر کنندگان و تولیدکنندگان را نسبت به گذشته، بیشتر کنند تا در شرایط کنونی، بازار صادراتی بتواند به رونق برسد.

کد خبر: ۴۷٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha