۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
صف فروش طولانی برای غویتا چقدر واقعی است؟
بازار گزارش می دهد؛

صف فروش طولانی برای غویتا چقدر واقعی است؟

سهم غویتا چند روزی است به علت منفی کردن حقوقی خود به شدت منفی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، چند روزی است که صف فروش عجیب برای نماد بورسی شرکت ویتانا(غویتا) ایجاد شده است، با توجه به اخبار مثبتی که این نماد بورسی دارد، این صف های فروش غیرمنطقی است، در حالی که بسیاری از نمادهای غذایی در هفته گذشته به محدوده بسیار مثبت و صف خرید رسیده بودند، در این باره با مهدی سماواتی مشاور اقتصادی مدیرعامل ویتانا گفتگویی را انجام داده ایم:

کارگزاری بانک رفاه؛ عامل ایجاد صف های فروش مصنوعی 
مهدی سماواتی، مشاور اقتصادی مدیرعامل شرکت ویتانا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره اتفاقات اخیر سهام شرکت ویتانا که با نماد «غویتا» در بورس فعالیت می‌کند، گفت: در زمان مدیریت اسبق کارگزاری بانک رفاه، تیم حقوقی شرکت ویتانا جلساتی را با اعضای هیئت مدیره صندوق سرمایه‌گذاری بانک رفاه (گنجینه راه) برگزار کرد که طی جلسه برگزار شده، این صندوق تعداد ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار برگه سهم شرکت ویتانا را خریداری کرد.

وی افزود: با ریزش ۴۰ درصدی بازار سرمایه در چند ماه اخیر با توجه به تغییر قیمت‌ها، سهام ویتانا برای صندوق سرمایه‌گذاری بانک رفاه حدود ۲۴ درصد سود به همراه داشت.

سماواتی گفت: با تغییر مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری بانک رفاه، از این صندوق درخواست کردیم تا جلسه‌ای را با مدیریت جدید، آقای آقابزرگی برای بررسی دلیل درخواست خروج صندوق گنجینه رفاه از سهام شرکت ویتانا، داشته باشیم اما با وجود اعلام آمادگی شرکت برای خرید سهم این صندوق به صورت بلوکی برای جلوگیری از آسیب دیدن سهامداران خرد، از طرف مدیریت صندوق مخالفت شد.

مدیرعامل شرکت ویتانا ادامه داد: با وجود درخواست‌های مکتوب و مکالمه‌های تلفنی با مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری رفاه، ایشان باز هم درخواست شرکت را رد کردند و در پی این درخواست، سهام شرکت با صف‌های فروش بسیار سنگین، از صفر به منفی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مربوط به تسویه حساب مدیران سابق مجموعه صندوق سرمایه‌گذاری رفاه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سود سهامداران خرد شرکت، موضوعیت خاصی برای مجموعه دارد، خود شرکت اقدام به جمع کردن صف‌های فروش تشکیل شده برای سهام ویتانا شد اما با بسته شدن صف فروش، باز هم شاهد این هستیم که صف فروش تشکیل شده طولانی است.


سماواتی در پایان در رابطه با واکنش مجموعه ویتانا در قبال صف فروش تشکیل شده سهام این شرکت، گفت: کارگزاری بانک رفاه در روزهای گذشته بخاطر این صف‌های فروش، تماس‌های زیادی هم دریافت کرده است که همه از این کارگزاری انتقاد می‌کردند و در این میان، مجموعه ویتانا به سازمان بورس درخواست داد تا سهام متوقف شود تا معاملات روزهای اخیر بررسی شود و کارگزاری در قبال کارهای خود پاسخگو باشد.

با این وجود، با پیگیری‌های انجام شده توسط خبرگزاری بازار، فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه درباره معاملات اخیر سهام شرکت ویتانا، حاضر به پاسخگویی نشد.

کد خبر: ۴۷٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha