۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
بیمه‌نامه توقف کسب‌وکارها ناشی از کرونا رونمایی شد
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون:

بیمه‌نامه توقف کسب‌وکارها ناشی از کرونا رونمایی شد

مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون بیان کرد: با همکاری بیمه مرکزی توانستیم بیمه‌نامه توقف کسب‌وکارها ناشی از اپیدمی را طراحی و رونمایی کنیم.

به گزارش بازار، یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون اظهار کرد: کاری که شرکت‌های بیمه انجام می‌دهند مدیریت ریسک بیمه‌گذاران و مشتریان‌شان می‌باشد.

وی افزود: ریسکی که الان کلیه کشورها و کسب‌وکارهای اقتصادی با آن مواجه هستند تعطیلی کسب و کارها به دلیل پاندمی و عمده‌ترین دلیل در حال حاضر به خاطر بیماری کوید ۱۹ می‌باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: ما متوجه شدیم که در بحث توقف کسب و کارها افراد مختلف دارای معضلات بسیاری شده‌اند که در نتیجه با همدلی بیمه مرکزی توانستیم بیمه‌نامه توقف کسب‌وکارها ناشی از اپیدمی را طراحی و رونمایی کنیم و تا زمانی که این ویروس منحوس نابود شود ما بتوانیم نیازهای بیمه‌ای بیمه‌گذاران را در این خصوص پاسخگو باشیم.

مظلومی در رابطه با نقش بیمه در جهش تولید، بیان کرد: صنعت بیمه به طور خاص به دو جهت به جهش تولید کمک می‌کند که نخستین آن این است که بیمه خود یک صنعت بوده و با پرداخت حق بیمه یک خدمت ایجاد می‌کند که این خود یک نوع تولید است.

وی افزود: بخشی از تولید ناخالص ملی کشورها را خدمات تشکیل می‌دهد و در کشورهای توسعه یافته خدمات مالی اصلی‌ترین بخش‌هایی هستند که به تولید ناخالص ملی کمک می‌کنند و افزایش تولید حق بیمه در صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه بخشی از جهش تولید را به خود اختصاص می‌دهد.

مظلومی ادامه داد: از جهت دیگر، کشورهای بیمه با آرامش بسیار و اطمینان خاطری که برای کسب و کارهای مختلف ایجاد می‌کنند باعث می‌شود که کسب وکارهای خود را برای روز مبادا منابع خود را کنار گذارند و از تولید خارج می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت شرکت‌های بیمه این کمک را می‌کنند که آن‌ها با ارامش خاطر به توسعه کسب و کار خود بپردازند که در نهایت به توسعه و جهش تولید منجر می‌شود. صنعت بیمه مهم‌ترین بخش هر کشور است که به افزایش تولید کمک کند.

در ادامه علی داوری، عضو هییت علمی دانشکده کسب و کار دانشگاه تهران گفت: بیمه از دو منظر قابل بحث است و بیمه یک عامل کاهنده ریسک بوده و با یک مبلغ اندکی ایمنی خاطری را برای تولید کننده ایجاد می‌کند که با یک کسی که می‌خواهد کسب وکاری را راه اندازی کند با ریسک‌های فراوانی رو به رو است و نقش بیمه فقط به این موضوع محدود نمی‌شود و نقش‌های متعدد دیگری دارد.

وی افزود: گاهی اوقات به دلیل مسائل و مشکلاتی که دارد نقش بیمه به درستی دیده نمی‌شود و باتوجه به شرایط فعلی شرکت‌های بیمه نقش مهمی را در جهت کمک به تولید و کاهش ریسک‌های بیمه کنندگان بین المللی می‌توانند اجرا کنند.

کد خبر: ۴۷٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha