۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
جریمه های سنگین برای کسانیکه قوانین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند
معاون انتظامی استان تهران:

جریمه های سنگین برای کسانیکه قوانین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

گودرزی، معاون امنیت و انتظامی استان تهران در رابطه با میزان و نحوه اعمال جریمه ها در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بازار، حمیدرضا گودرزی معاون امنیت و انتظامی استان تهران در خصوص اعمال قوانین و محدودیت های سختگیرانه جدید در شهر تهران گفت: در چهلمین جلسه ستاد ملی کرونا مصوباتی برای کل کشور و به ویژه شهر تهران اتخاذ شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبات مناطق دوازده گانه (کافی شاپ ها، باشگاه ها، استخرهای سرپوشیده، تالار ها و سالن های پذیرایی، آرایشگاه ها، مدارس روزانه و شبانه، دانشگاه ها و حوزه های علمیه) تعطیل خواهند بود و برگزاری هرگونه مراسم فرهنگی، مذهبی، نمازجمعه و مهمانی ممنوع است.

گودرزی با اشاره به اینکه تمامی بیمارستان های تهران پر شده و جایی برای بیماران بیشتر نیست اظهار داشت: در راستای اعمال قانون به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا جرایمی برای اصناف اتوبوسرانی و تاکسیرانی در نظر گرفته شده است. در اتوبوسرانی ها راننده فاقد ماسک در صورت مشاهده موظف به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان و در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک توسط مسافران موظف به پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان به ازای هر مسافر می باشد.

وی افزود: همچنین این مسئله در خصوص تاکسیرانی ها نیز صدق می کند و امکان افزایش جریمه تا یک میلیون تومان نیز وجود دارد. علاوه بر آن در خصوص اصناف نیز در مرحله اول در صورت مشاهده تخلف تذکر، در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه و در مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه اعمال خواهد شد و در نهایت مغازه مورد نظر پلمپ خواهد شد. رئیسان اداره ها موظف هستند مسائل بهداشتی در خصوص کارکنان و ارباب رجوعان را رعایت کنند و شخص مدیر مسئول پاسخگویی به تخلفات احتمالی است.

معاون امنیت و انتظامی استان تهران درباره اعمال قانون برای افراد عادی خاطرنشان کرد: در خصوص افراد عادی جریمه تا ۵۰ هزار تومان و در صورت خروج افراد مبتلا به این بیماری از قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان جریمه اعمال خواهد شد.

گودرزی از کاهش قیمت ماسک در بازار خبر داد و افزود: قیمت ماسک به زودی کمتر از ۱۵۰۰ تومان خواهد شد و مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف این موارد را گزارش دهند. در زمینه اعمال قانون و جریمه ها ملاحظه هیچ فردی را نخواهیم کرد و در صورت مشاهده تخلف به صورت جدی با خاطیان برخورد می شود. از مردم درخواست می‌کنیم تا برای حفظ جان خود و دیگران از ماسک استفاده کنند و این مسئله را جدی بگیرند.

کد خبر: ۴۷٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha