۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
«ساری ۲۰۲۲» پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

«ساری ۲۰۲۲» پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی مازندران جریان سازی ملی و بین المللی برای شناخت ظرفیت های ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیف الله فرزانه صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در میراث فرهنگی ساری با اشاره به خسارت های فراوان کرونا ویروس بر بخش گردشگری، با تاکید براینکه باید حوزه گردشگری خود را برای روزهای پساکرونا مهیا کند، ادامه داد: در حال حاضر فشار زیادی بر بخش گردشگری و فعالان این حوزه وجود دارد.

وی با اظهار اینکه باید از بسترهای موجود در فضای مجازی بهره گرفت، رشد و توسعه بومگردی ها را از جمله ظرفیت های حوزه گردشگری ذکر کرد و گفت: در حال حاضر درخواست های زیادی برای تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه های بومگردی وجود دارد.

فرزانه با بیان اینکه ساخت اولین اسکله تفریحی و دریایی امسال در غرب مازندران آغاز شده است، افزود: با اجرا و توسعه طرح های اسکله دریایی شاهد رونق گردشگری دریایی در استان خواهیم بود.

وی همچنین با تاکید براینکه گردشگری ماهیتی فرابخشی دارد، از تدوین سند راهبردی گردشگری خبر داد و گفت: در این سند اهداف و وظایف دستگاه های مختلف مشخص و تغیین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اهمیت حفظ جنگل های هیرکانی یادآور شد: این جنگل ها خط قرمز ما محسوب می شود و هرگونه تعرض به آن لطمات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

وی همچنین به وجود دو هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و ثبت ۷۷۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران در استان اشاره کرد و گفت: برای ثبت شهر و روستاهای ملی صنایع دستی در استان نیز تلاش و پیگیری می شود.

فرزانه ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی را از جمله دغدغه ها بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه ساری پایتخت ۲۰۲۲ گردشگری کشورهای عضو اکو است باید جریان سازی ملی و بین المللی در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر: ۴۷٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha