۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
۶۲۷ کیلومتر انواع طرح‌های لوله گذاری آب کشاورزی در زنجان اجرا شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۶۲۷ کیلومتر انواع طرح‌های لوله گذاری آب کشاورزی در زنجان اجرا شد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت:طی شش ماهه سالجاری ۶۲۷ کیلومتر انواع طرح‌های لوله گذاری و انتقال آب با لوله و ۳۲۰ کیلومتر کانال بتنی در اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: طی شش ماهه سالجاری ۶۲۷ کیلومتر انواع طرح‌های لوله گذاری و انتقال آب با لوله و ۳۲۰ کیلومتر کانال بتنی در اراضی کشاورزی استان زنجان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها سالانه از هدر رفت ۱۴.۲ میلیون متر مکعب آب کشاورزی جلو گیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه این طرح‌ها نقش به سزایی در صرفه جویی آب در بخش کشاورزی دارد، گفت: بهره مندی از اعتبارات این طرح‌ها مشمول پروژه‌های دارای منبع آبی معتبر و پروژه‌های عمومی است.

تاراسی تاکید کرد: حداقل ۱۵ درصد از هزینه اجرای پروژه‌ها بر عهده کشاورزان می‌باشد و خوشبختانه دراستان استقبال کشاورزان از اجرای این طرح خوب است.

وی به اجرای طرح ابیاری تحت فشار در زنجان اشاره کرد و افزود: دراستان بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه مجهز کردن اراضی کشاورزی مستعد به سیستم های آبیاری تحت فشار برنامه مهم جهاد کشاورزی استان در سال جاری است، گفت: توجه به نصب آبیاری تحت فشار باعث بهره وری محصولات کشاورزی بسیار موثر است.

کد خبر: ۴۷٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha