۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
عملکرد اقتصادی ترامپ با کووید-۱۹ نابود شد/ امریکا به برنامه جدید برای کمک به اقتصاد نیاز دارد
نشریه لوموند گزارش داد:

عملکرد اقتصادی ترامپ با کووید-۱۹ نابود شد/ امریکا به برنامه جدید برای کمک به اقتصاد نیاز دارد

در حالی که میزان بیکاری و فقر در امریکا در اواخر سال ۲۰۱۹ در کمترین حد خود گزارش شده بود، بحران کرونا همه چیز را تغییر داد، به طوری که اقتصاد این کشور به یک طرح کمکی نیاز دارد که در حال حاضر با مخالفت بین جمهوری خواهان و دموکرات ها متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، در حالی که میزان بیکاری و فقر در امریکا که در اواخر سال ۲۰۱۹ به کمترین حد خود رسیده بود، با بحران کرونا همه چیز به یک باره تغییر کرد.

با این وجود، در شرایط فعلی اقتصاد آمریکا به یک طرح کمکی نیاز دارد که در حال حاضر با مخالفت بین جمهوری خواهان و دموکرات ها متوقف شده است. 

بر اساس گزارش روزنامه لوموند، در ماه سپتامبر، ایالت متحده به میزان ۱۱.۴ میلیون شغل را ایجاد کرد که نیمی از ۲۲ میلیون شغل در طول ماههای مارس تا آوریل با بحران کووید -۱۹ از بین رفت، این رقم برای رئیس جمهور کنونی یک فاجعه است، چرا که از زمان جنگ جهانی دوم، هرگز میزان بیکاری درآستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا این اندازه (۷.۹ درصد) بالا نبوده است. 

در سال ۲۰۱۹، پس از سومین سال ریاست جمهوری، امریکا با کمترین میزان بیکاری در پنجاه سال گذشته و کمترین میزان فقر مطلق از سال ۱۹۶۰ تاکنون و متوسط درآمد و رشد بالاتر از اروپا، در بهترین وضعیت بود.

این اقدامات با کسری بودجه پنج درصد تولید ناخالص داخلی کشور انجام شد که در آن زمان غیرقابل قبول به نظر می رسید، اما ترامپ می توانست بر این میزان کسری غلبه کند.

این ماجرا با بحران کرونا نابود شد. در اوایل ماه مارس، بانک مرکزی امریکا با نقدینگی، اقتصاد را پر کرد و جلوی ورشکستگی را گرفت. در نتیجه، درآمد آمریکایی ها حفظ و مصیبت های انسانی مهار شد.

این روزنامه فرانسوی در ادامه افزود: در حالی که چین فعالیت های اقتصادی را دوباره آغاز می کند، در امریکا موج دوم اقتصادی با اخراج گسترده در گردشگری و حمل و نقل هوایی، تعطیلی دائمی مشاغل کوچک، ورشکستگی جوامع محلی، که منجر به تعطیلی خدمات اجتماعی و مدارس خواهد شد، در حال شکل گیری است.

 امریکا به برنامه جدیدی برای کمک به اقتصاد نیاز دارد. در حالی که دونالد ترامپ قصد دور زدن کنگره را داشت، به دلیل آن که از قدرت زیادی برخوردار بود، موفق به این کار نشد. 

در این میان، جمهوری خواهان و دموکرات ها نیز نتوانستند به توافق برسند. جمهوری خواهان از نجات ایالت ها و شهرهایی که بیشتر آسیب دیده اند، به بهانه دموکرات بودن خودداری کردند. 

 این بحران به اقشار ضعیف آسیب می رساند، زیرا بخش دیگر آمریکا که برنده اند، سودهای انقلاب دیجیتال را کسب می کنند و به کمک صعود وال استریت، با این بحران کووید-۱۹ بسیار قدرتمندتر و ثروتمندتر از هر زمان دیگری شده اند.

کد خبر: ۴۷٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha