۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
۳ نوع فرش دستباف زنجان ثبت جهانی خواهند شد
استاندار زنجان:

۳ نوع فرش دستباف زنجان ثبت جهانی خواهند شد

زنجان- حقیقی، استاندارزنجان با بیان اینکه سه نوع فرش نفس، قلتوق و خمسه ثبت بین المللی خواهند شد، گفت: این سه طرح شهره جهانی دارند و این مهم ویژگی بارز فرش استان است.

فتح الله حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه زنجان ۶۰ هزار بافنده رسمی فرش دستباف دارد، گفت: این تعداد فرش باف در اقتصاد استان نقش بسیار مهمی دارند.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و تحریم‌ها باعث شده تا صادرات فرش دستباف در این استان طی چند سال اخیر کاهش پیدا کند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه سه نوع فرش نفس، قلتوق و خمسه ثبت بین المللی خواهند شد، گفت: این سه طرح شهره جهانی دارند و این مهم ویژگی مهم فرش استان زنجان می باشد. 

حقیقی با بیان اینکه عدم تبلیغات فرش دستباف استان زنجان و نبود برند باعث شده صادرات این استان ارزش واقعی خود را پیدا نکند، گفت: با راه اندازی پایانه صادراتی فرش دستباف تولید و صادرات فرش دستباف تقویت شده و فرش تولیدی هم با نام خود استان صادر می شود.

وی با بیان اینکه این استان بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات فرش دستباف دارد، ابراز داشت: امیدواریم در سال جاری صادرات فرش دستباف در استان  افزایش پیدا کند.

استاندار زنجان، بر لزوم حمایت از فرش بافان در استان تاکید کرد و یاد آور شد: پرداخت تسهیلات با کار مزد پایین به فرش بافان باعث افزایش تولید فرش می شود.

کد خبر: ۴۷٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha