۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
توجه به وضعیت سالمندان در سند هفتم توسعه کشور بسیار ضروری است
وزیر تعاون:

توجه به وضعیت سالمندان در سند هفتم توسعه کشور بسیار ضروری است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سالمندان ۱۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، تاکید کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ و سند برنامه پنج ساله هفتم‌ توسعه رسیدگی به وضعیت سالمندان کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمد شریعتمداری روز سه شنبه در حاشیه دهمین جلسه شورای ملی سالمندان گفت: در آستانه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در هیات وزیران و تهیه سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه قرار داریم و یکی از موضوع های مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث سالمندان در این دو قانون است.

وی با بیان اینکه سالمندان ۱۰ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند، افزود: سالمندان عصاره ملت و آینده طبقه میانسال و جوان کشور به حساب می آیند و توجه به آنها به لحاظ حقوقی و قانونی از جمله موارد مهم و ضروری تشکیل شورای ملی سالمندان است.

وزیر تعاون بیان کرد: تکلیف قانونی برای تدوین سند ملی ۱۰ سال گذشته  وجود داشت، اما انجام نشده بود و اکنون با اخذ نظر سازمانها و دستگاه‌های اجرایی به عنوان نقشه راه در عرصه‌های معیشت، سلامت و رفاه سالمندان تصویب و پس از تایید سازمان برنامه و بودجه به وزارت تعاون ابلاغ شد.

وی افزود: امروز در جلسه دبیرخانه، شورا مکلف شد ظرف سه ماه چارچوب لایحه قانونی جامع سالمندان را تهیه و پس از تایید هیات وزیران به مجلس ارایه کند.

کد خبر: ۴۷٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha