۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
استان سمنان ۴۰۰ واحد مرغداری دارد/ اشتغال ۲۵۰۰ نفر
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

استان سمنان ۴۰۰ واحد مرغداری دارد/ اشتغال ۲۵۰۰ نفر

سمنان- مدیرکل دامپزشکی سمنان با بیان اینکه ۴۰۰ واحد مرغداری در سطح استان فعال است، گفت: ۱۳ میلیون قطعه پرنده در این مرغداری ها نگهداری می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید رضا حسینی ظهر سه شنبه در نشست ستاد استانی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه در سطح استان ۴۰۰ واحد تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار فعالیت دارد، بیان کرد: مجموعاً واحدهای مرغداری در سطح استان یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارند.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیون قطعه پرنده در این واحدهای مرغداری نگهداری می‌شود، افزود: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت در استان سمنان مشغول هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه صنعت مرغداری اعم از گوشتی و تخم گذار سهم ویژهای در تولید و اشتغال استان دارد، بیان کرد: بیش از نصف مرغ و تخم مرغ تولیدی، به خارج از استان سمنان صادر می شود.

حسینی با بیان اینکه ضریب اشتغال بالای مرغداری می‌طلبد تا در زمینه مراقبت از این صنعت و حساسیت در زمینه بیماری های حوزه طیور، تلاش بیشتری صورت گیرد، بیان کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ دو کانون بروز بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در استان شناسایی، پرندگان معدوم و غرامت پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در این نشست درباره راهکارهای ارتقای دانش مرغداران در زمینه بیماری ها بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر: ۴۷٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha