۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
اجرای طرح بهینه سازی رایگان موتورخانه‌ها از امروز
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد

اجرای طرح بهینه سازی رایگان موتورخانه‌ها از امروز

منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از آغاز طرح بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها از امروز خبر داد.

به گزارش بازار، حسن منتظر تربتی با اعلام این خبر گفت: بهینه سازی موتورخانه‌ها تا ۱۰ درصد مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

وی افزود: این کار برای مالکان موتورخانه‌های خانگی و تجاری رایگان است و ۶ هزار میلیارد تومان از محل بند” ق“ قانون بودجه تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها از امروز اجرایی می‌شود، گفت: چنانچه در موتور خانه‌ها سه اقدام تنظیم شعله مشعل، نصب رسوب گیر و عایق کاری انجام شود، تا ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف سوخت موتورخانه‌ها را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌ای برای بهینه سازی تعریف شده تا متقاضیان در آن ثبت نام کنند، اضافه کرد: پیمانکاران و مجریان این کار نیز که مورد تایید این شرکت قرار دارند، می‌توانند مشتری یابی کرده و مشخصات مشتری را در سامانه ثبت کنند.

تربتی گفت: پیمانکاران می‌توانند با مالک خانه قرارداد بسته تا مسئولیت تعمیر و اصلاح و بهینه سازی را به درستی انجام دهند. در نهایت با موافقت دو طرف، خود را به شرکت‌های گاز استانی معرفی کرده و با تایید شرکت گاز، اصلاح انجام می‌شود. با تایید آن اصلاح، مبالغ مالی آن اصلاح که در سامانه ثبت شده، از شرکت استانی گاز به پیمانکار پرداخت می‌شود.

وی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این طرح ۶ هزار میلیارد تومان است و می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی، اشتغالزایی نیز در کشور ایجاد کند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، عمده تجهیزات مورد نیاز در این طرح نیز از داخل کشور تامین می‌شود.

کد خبر: ۴۷٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha