۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
تخت گاز۳.۵ ثانیه‌ای با مرسدس‌بنز E۶۳ S AMG
سوپرسدان اشتوتگارتی سریع‌تر می‌آید

تخت گاز۳.۵ ثانیه‌ای با مرسدس‌بنز E۶۳ S AMG

از آنجا که اسپرت‌دوستان، چشم انتظار نسخه پرفورمنسی E کلاس محبوب اشتوتگارتی بودند، پس از دو ماه نسخه عملکردی هر دو نسخه استیت و سدان E۶۳ S AMG را به جهان معرفی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: اگر بخواهیم خودروی سریع آن هم در قالب یک استیت یا استیشن به شما معرفی کنیم که شما را به وجد آورد، بی‌شک مرسدس‌بنز E۶۳ S AMG خواهد بود؛ چراکه این استیشن هر ساله جزو ۱۰ خودروی سریع جهان بوده است.
۲۷می سال جاری(۷خرداد ۹۹) شاهد رونمایی مرسدس‌بنز از نسخه فیس‌لیفت شده سدان میان سایز خانوادگی لاکچری خود یعنی E کلاس بودیم، اما از آنجا که اسپرت‌دوستان چشم انتظار، نسخه پرفورمنسی از این خودرو محبوب اشتوتگارتی بودند، پس از دو ماه نسخه عملکردی هر دو نسخه استیت و سدان E۶۳ S AMG را به جهان معرفی کرد.


 باتوجه به اینکه مدل استیت پرفورمنسی ستاره اشتوتگارتی مدنظر ما در این مطلب است، باتوجه به چراغ‌های جمع‌وجورتر و با گرافیک به‌روزتر و جلوپنجره جدید شش ضلعی ترند مرسدس‌بنز و بازطراحی اساسی در سپرها و ورودی‌های هوا در جلو، چهره‌ای تهاجمی‌تر به خود گرفته است.
از سوی دیگر پروفیل خودرو به لطف خط افقی برجسته روی بدنه در کنار تناسبات عالی و رینگ‌های ۱۹ اینچی در نسخه پایه E۶۳ و ۲۰ اینچی در نسخه E۶۳ S جذابیت بصری را دوچندان می‌کند. اما در نمای عقب نسبت به نسخه فعلی، تنها تغییری که بسیار مشهود است، تغییر گرافیک چراغ‌های عقب است، همچنین دیفیوزر و اگزوزهای دوبل مربع‌شکل در طرفین، همچنان ظاهر اسپرت را برای این استیت جسور آلمانی حفظ کرده است.


کابین E۶۳ S AMG استیت ترکیب عالی از یک فضای خوب با مواد اولیه باکیفیت است که نشانه‌های از AMG را نیز به نمایش می‌گذارد. همچنان همانند نسخه فعلی خود دو نمایشگر ۱۲.۲۵ اینچی برای کلاستر مقابل راننده و ۱۰.۲۵ کنسول میانی فضای کاملا مدرنی را به وجود می‌آورد تا با صندلی‌های اسپرت AMG با پوشش ناپا و رنگ کمربند خاکستری و در کنار آن دوخت زرد رنگ که هارمونی خوبی با خاکستری و تیتانیومی دارد، به نوعی تودوزی جدید مخصوص AMG است و با نورپردازی زیبای LED های نواری فضای را کاملا جذاب جلوه می‌دهد.


همچنین سیستم اطلاعات-سرگرمی MBUX به صورت کاملا هوشمندانه و با تنظیمات AMG در اختیار سرنشینان قرار دارد. اما قرارگیری دو پدال شیفتر بزرگ تیتانیومی در پشت فرمان، غربیلک فرمان جدید AMG و سه مدل نمایش متفاوت برای رانندگی مدرن کلاسیک، اسپرت و سوپراسپرت در کنار غرش قلب تپنده قدرتمند، رانندگی با E۶۳ S AMG را هیجان‌انگیز می‌کند.
در بخش فنی در نسخه E۶۳ S AMG یک موتور هشت سیلندر با آرایش وی‌شکل چهارلیتری مجهزبه بای‌توربو جا خوش کرده تا حداکثر ۶۱۲ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۸۵۰ نیوتون‌متر گشتاور به ارمغان آورد. اما در نسخه پایه E۶۳ همین پیشرانه با قدرتی برابر ۵۷۱ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۷۵۰ نیوتون‌متر را فراهم می‌آورد.
باتوجه به سازه شاسی فیبرکربن با پلاستیک فشرده، مجموع وزن را کاهش داده تا با گیربکس ۹سرعته اسپیدشفت دوکلاچه اتوماتیک در نسخه E۶۳ S AMG در ۳.۵ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰کیلومتر برساعت می‌رسد و در نسخه E۶۳ AMG در ۳.۶ ثانیه به چنین سرعتی دست می‌یابد. از سوی دیگر در زمینه سیستم تعلیق به لطف سیستم کنترل سواری AMG و کنترلگرهای الکترونیکی هوشمند و دامپرهای تطبیقی، سواری باکیفیتی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.


پنج حالت لغزنده، راحتی (کامفورت)، اسپرت، اسپرت پلاس، منحصربه‌فرد و مسابقه‌ای (ریس) برای رانندگی تعبیه شده که در کنار این چهار حالت، سه حالت ESP خاموش و ESP روشن و ESP اسپرت تعبیه شده است. ESP که همان سیستم پایداری الکترونیکی است، در حالت اسپرت می‌تواند بهترین حالت حرکتی را ایجاد کند و باتوجه به کمک(دامپرهای) تطبیقی هندلینگ و سواری عالی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.
همچنین مهندسان شرکت مرسدس‌بنز بخش پرفورمنسی AMG دیسک‌های خنک شونده کربن سرامیک AMG با قطر ۴۰۲ در ۳۹ میلی‌متر با شش پیستون در کالیپر در جلو و دیسک با قطر ۳۶۰ در ۳۲ میلی‌متری با تک پیستون در کالیپر در محور عقب وظیفه کاهش سرعت و تضمین ایمنی خودرو را تدارک دیده‌اند.

کد خبر: ۴۷٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha