۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
جدیدترین استارت آپ های فعال در صنعت دامی جهان
تحول در صنعت دام و تولیدات دامی جهان با جدیدترین فناوری ها

جدیدترین استارت آپ های فعال در صنعت دامی جهان

در اجلاس نوآوری های دامی ۲۰۲۰ که در سانفرانسیسکو برگزار شد جدیدترین فناوری های صنعت دام و تولیدات دامی توسط مخترعینی از سراسر دنیا معرفی شد که همه آنها با بهره گیری از هوش مصنوعی، فناوری های مهندسی ژنتیک، اینترنت اشیاء و دیگر فناوری های نوین سعی در حل معضلات و چالش های این صنعت دارند.

بازار؛ گروه کشاورزی: با وجودی که تلاش می شود تا سلامت حیوانات حفظ شود، اما فن آوریهای جدیدی در حال ظهور است که کشاورزان را قادر می سازد سلامت گله های خود را  کنترل و از شیوع بیماری در بین آنها جلوگیری کنند.
لازم به ذکر است که در اجلاس نوآوری های دامی که در ۱۶ مارس ۲۰۲۰ برگزار شد، ۱۳ شرکت مبتدی که برای حمایت از صنعت دام و طیور اقدام به طراحی یکسری فناوری های جدید کرده بودند شناسایی شد که این فناوری ها راه حل هایی از درمان غیر آنتی بیوتیکی برای ورم پستان گاو گرفته تا فناوری های مهندسی ژنتیک، هوش مصنوعی، ماشین بینایی، رباتیک انبار مرغداری و نظارت بر خودمختاری دام، ارائه داده اند.
در ادامه لیست برخی از این این استارت آپ ها را که در زمینه فناوری های صنعت دامی نوآوری هایی را به صنعت کشاورزی عرضه کرده اند، مرور می کنیم.

* BinSentry
BinSentry یک شرکت کاندایی است که در زمینه اینترنت اشیا کشاورزی فعالیت می کند و اخیرا یک مشکل ۴۰ ساله در صنعت خوراک دام را حل کرده است و به این ترتیب امکان نظارت دقیق بر موجودی آخورها را فراهم می سازد. به این معنا که سنسور موجود در این نرم افزار دامدار را قادر می سازد تا نظارت دقیقی بر محل خوراک دام و طیور و موجودی آن داشته باشد و این امر باعث می شود صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها داشته باشند.

*چشم گاو (CattleEye)
CattleEye یک شرکت ایرلندی است که اولین پلتفرم مستقل نظارت بر دام را در جهان ایجاد کرده است که زندگی کشاورزان و دام های آنها را بهبود می بخشد و زنجیره تأمین پروتئین را متحول می کند. این پلتفرم طراحی شده است تا تصاویر از دام که بوسیله دوربین های وب گرفته شده است را استخراج و سپس تفسیر کند و اطلاعات بسیاری را در اختیار گاوداران قرار بدهد.

Hencol یک فناوری هلندی است که با داده هایی گسترده و الگوریتم های هوش مصنوعی، میزان تولید دام را به طور دقیق ارائه می دهد

*فاروماتیک (Faromatics)
فاروماتیک که یک شرکت اسپانیایی است از رباتیک، هوش مصنوعی و داده های بزرگ برای افزایش همزمان رفاه حیوانات و بهره وری مزرعه در تولید فشرده دام استفاده می کند. جالب است بدانید محصول برجسته این شرکت، ChickenBoy  است که اولین ربات موجود در جهان است که شرایط محیط، بهداشت و رفاه و عملکرد تجهیزات مرغ های گوشتی را کنترل می کند.

*FarrPro
FarrPro یک شرکت آمریکایی است که برای تغییر شیوه پرورش گوشت خوک در جهان تأسیس شد. در حقیقت فناوری تولیدی این شرکت، با ایجاد یک محیط میکرو، آب و هوایی مناسب برای حفظ ایمنی، گرم و سالم بودن خوک ها ایجاد می کند و  باعث کاهش مرگ و میر بچه خوک ها و صرفه جویی در انرژی می شود.

*آرمنتا (Armenta)
آرمنتا یکی شرکت اسرائیلی است که با استفاده از فناوری نبض صوتی (APT) اولین درمان غیر آنتی بیوتیکی را برای ورم پستان گاوی ایجاد کرده است. گفتنی است ورم پستان در ایالات متحده و اروپا سالانه بیش از ۶ میلیارد دلار ضرر دارد. اما گاوهای آلوده تحت درمان با APT  حدود ۷۰ درصد میزان بهبودی و در نتیجه ۱۰ درصد افزایش عملکرد شیر را نشان داده اند. به این ترتیب اجرای APT باعث افزایش سود دهقانان، بهبود سلامت گله و رفاه گاوها می شود.

*General Probiotics
General Probiotics یک فناوری آمریکایی است که ربات های سلولی ابتکاری و پروبیوتیک های ضد میکروبی تولید می کنند که عوامل بیماری زای مضر در دام را از بین می برند، تولید مواد غذایی سالم را امکان پذیر می کنند و وابستگی فعلی به آنتی بیوتیک ها را کاهش می دهند.

*H۲Oalert
*H۲Oalert یک فناوری هلندی است که اولین سیستم کنترل کیفیت و سلامت آب را با اینترنت اشیا برای گاو های شیری و پرواری مهیا کرده است. در حقیقت کیفیت و کمیت آب آشامیدنی گاو ها را از نظر آلودگی و میزان احتمالی آن در زمان استفاده گاوها بررسی می کند. به این ترتیب، سیستم H۲Oalert و داده های به دست آمده منجر به کمک مستقیم به رفاه حیوانات، تولید شیر و گوشت می شود.

*هنکل (Hencol)

Hencol یک فناوری هلندی است که با داده هایی گسترده و الگوریتم های هوش مصنوعی، میزان تولید دام را به طور دقیق ارائه می دهد و این امکان را به دامداران می دهد که بر اساس میزان تولید تصمیم گیری مناسبی اتخاذ کنند. جالب اینجا است که این فناوری، امکان دیجیتالی شدن کل زنجیره ارزش را با مزایای قابل توجه برای همه مشتریان خود که جامعه دامدارن هستند فراهم سازد.

*Jaguzza Tech
Jaguzza Tech یک فناوری اوگاندایی است که از حسگرها، داده ها و یادگیری ماشین برای بهبود جنبه های اصلی عملیات مزرعه برای کارآیی، تولید و پایداری بیشتر استفاده می کند.  در حقیقت Jaguza یک سیستم مدیریت دام اینترنت اشیاء آفلاین است که از ویژگی های آن می توان به مراقبت از بهداشت حیوانات و ضبط حسگرها، سیستم های مدیریت مزرعه، شناسایی دام و همچنین استفاده از برچسب های هوشمند حیوانات و قرائت کد QR از طریق فناوری های بی سیم اشاره کرد.

مونسیست یک فناوری مجارستانی است که پارامترهای مختلف دام را جمع آوری می کند  و با ارائه داده ها در لحظه، به کشاورزان برای افزایش بهره وری و تشخیص بیماری، استرس و گرما  کمک می کند

* مونسیست (Moonsyst)
مونسیست یک فناوری مجارستانی است که در حقیقت می توان گفت یک سیستم نظارتی هوشمند برای تولیدکنندگان لبنی و گوشتی است. این سیستم پارامترهای مختلف دام را جمع آوری می کند  و با ارائه داده ها در لحظه، به کشاورزان برای افزایش بهره وری و تشخیص بیماری، استرس و گرما کمک می کند

*روپر (Roper)
Roper یک فناوری آمریکایی است که با یک برنامه تلفن همراه مجهز به GPS و با انرژی خورشیدی کار می کند؛   گفتنی است فناوری منحصر به فرد Roper موقعیت جغرافیایی و نظارت بر سلامت گاوها را در مراتع فراهم می کند. از سوی دیگر به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا میزان تغذیه را به حداکثر برسانند و همچنین گاوهایی را که بیمار و یا مضطرب هستند را نیز مشخص می سازد. این فن آوری در تولید گوشت گاو یک انقلاب ایجاد کرده است.

* Simple Ag Solutions
imple Ag Solutions یک شرکت B۲B آمریکایی است که نرم افزارهایی به عنوان پل ارتباطی بین سلامت و تولید حیوانات فراهم می کند. جالب است بدانید سیستم عامل این نرم افزار از ابتدا برای تولیدکنندگان دام و طیور مهندسی شده بود تا بتواند مصرف آنتی بیوتیک ها را مدیریت کند، تولید را بهینه کند و ممیزی ها را تسهیل کند.
در پایان لازم به ذکر است که اجلاس نوآوری دام ( Animal AgTech)  که هر ساله در سانفرانسیسکو و آمستردام برگزار می شود، یک رویداد بین المللی شبکه سازی و معامله برای تولیدکنندگان لبنیات، مرغ، دام، ارائه دهندگان بهداشت حیوانات، شرکت های خوراک دام، تولیدکنندگان مواد اولیه، شرکت های فناوری، کار آفرینان و سرمایه گذاران است.

کد خبر: ۴۷٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha