۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
 ۲۰۰ نفر در کارگاه‌های ملیله زنجان اشتغال دارند
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۲۰۰ نفر در کارگاه‌های ملیله زنجان اشتغال دارند

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه در استان ۱۰۶ کارگاه ملیله وجود دارد، گفت: ۲۰۰ نفر در این کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: شهر زنجان در مرداد سال ۹۷ به عنوان شهر ملی ملیله ایران انتخاب شد و از سال ۹۸ هم به عنوان شهر ملیله جهانی نام گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگاه های ملیله در زنجان افزایش یافته است، اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های ملیله به ۱۰۶ مورد رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰  نفر در کارگاه‌های ملیله زنجان مشغول به کار هستند.

ارجمند با بیان اینکه در سال جهش تولید توسعه کارگاه‌های صنایع دستی در استان افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: تا پایان سال جاری اشتغال در حوزه صنایع دستی استان افزایش می یابد.

وی ابراز کرد: ملیله یکی از اصیل ترین صنایع دستی استان است و در هنر ملیله از مفتول‌ها و نوارهای ظریف نقره و طرح های اسلیمی و منظم استفاده می شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه استان در صنایع دستی مس، چاقو و ملیله در سطح کشور سرآمد است، گفت: متاسفانه به علت بیماری کرونا فروش صنایع دستی پایین آمده و تولید کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر: ۴۷٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha