۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
پایان ساخت و ترمیم ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

پایان ساخت و ترمیم ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها

تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بعد از سیل سال گذشته طرح‌های توسعه‌ای مسکن از قبیل احداث و ترمیم در استان‌های سیل زده انجام شد، که تعداد آن به ۱۵۷ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش بازار، علیرضا تابش در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی در افتتاح طرح‌های ملی نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده افزود: در ۲۴ استان به کمک سیل زدگان شتافتیم و از ۱۵۷ هزار واحد مسکونی که امروز افتتاح می‌شود، ۶۶ هزار واحد احداثی و ۹۰ هزار واحد ترمیمی است.

وی گفت: عمده فعالیت ما در استان‌های گلستان، لرستان، مازندران، ایلام، همدان، خراسان رضوی و خوزستان و سایر استان‌ها بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در اولین روزهای سیل سال گذشته پای کار بوده ایم و با کمک و دستور رئیس جمهور، چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه داده شد که توسط بانک مرکزی تمام آن پرداخت شده است و همین رمز موفقیت ما در یکسال گذشته برای احداث این واحدهای مسکونی بوده است.

تابش گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم بلاعوض تخصیص داده شد که باید از سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بانک‌های عامل تشکر و قدردانی کنیم.

وی افزود: در کنار ساخت و ساز مسکن شهرها و روستاها به فضاهای عمومی تخریب شده هم توجه شد، به طوری که برخی از پل ها، دیوارها در حریم رودخانه‌ها مورد بازسازی قرار گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در این باره هم، ۷۲۶ میلیارد تومان بودجه گرفتیم و توانستیم ۹۵۰ پروژه در ۲۸ استان را به بهره برداری برسانیم که از جمله آن‌ها دیوار بزرگ ساحلی رودخانه پل دختر با دو هزار و ۲۵۰ متر طول که ۱۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شد.

تابش افزود: ۱۸۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به دست ما رسید، هلال احمر مقداری از بودجه خود را به ساخت خانه‌ها اختصاص داد، بنیاد مستضعفان ۵۰۰ هزار تن سیمان رایگان تحویل داد، شرکت نفت در بازسازی خانه‌های خوزستان ۴۰ میلیارد تومان کمک کرد، بنیاد برکت ۳۰ میلیارد تومان درباره ساخت مسکن اختصاص داد و سپاه کمک کرد هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را به اتمام برسانیم.

وی گفت: از کمیته امداد، بهزیستی، وزارت راه و شهرسازی، استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، نیروهای نظامی و بسیج، صدا و سیما، که در ساخت این پروژه‌ها همواره به ما کمک کردند، قدردانی می‌کنیم.

تابش افزود: با دستورات ویژه مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان برای کمک به مردم، توانستیم این واحدها را به اتمام برسانیم.

کد خبر: ۴۷٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha