۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
مجلس در برابر افزایش غیر قانونی بلیط هواپیما از حق مردم دفاع کند
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی:

مجلس در برابر افزایش غیر قانونی بلیط هواپیما از حق مردم دفاع کند

رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد در برابر افزایش غیر قانونی قیمت خدمات هواپیمایی از حق مردم دفاع کنند.

به گزارش بازار، حرمت الله رفیعی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی و پایین بودن تقاضای گردشگری گفت: این افزایش قیمت بلیط هواپیما کاملا بی رویه است. با توجه به اینکه در آغاز فصل پاییز هستیم در این فصل تقاضا نسبت به عرضه کمتر است و طبیعتا قیمت ها باید کم شود اما به یکباره مطلع می شویم ۲۶۰ درصد افزایش بلیط هواپیما داریم. من به شدت نسبت به این عملکرد معترض هستم. متاسفم که گوش شنوایی نیست.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در واکنش به اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه دولت هیچ ارتباطی با این افزایش ندارد اظهار داشت: اصلا دولت نباید هیچ دخالتی در افزایش قیمت ها داشته باشد. ولی متاسفانه پس از اعلام وزیر مبنی بر غیر قانونی بودن افزایش ها، مسئولان طی جلسه ای تصمیم می گیرند تا با ترفندی جدید قیمت ها را بالا ببرند.

وی با اشاره به افزایش غیر منطقی قیمت خودرو در کشورمان خاطرنشان کرد: در صنعت خودروسازی؛ بهانه پرسنل هستند و هر لحظه به بهانه ای قیمت خودرو را بالا می برند تا ۱۰ هزار نفر کارکنان اخراج نشوند ولی از طرف دیگر ۸۰ میلیون نفر باید تبعات گرانی خورو را بپذیرند و متضرر شوند. پیشنهاد من این است که کارشناسان نظر بدهند حتی در این شرایط کرونایی شرکت های هواپیمایی ضرر می دهند؟

رفیعی با انتقاد از آزادسازی نرخ بلیط هواپیما به بهانه وجود این رویه در جهان گفت: در جهان این عملکرد مرسوم است اما آیا در کشور ما تمامی فرآیندها با تمام دنیا تطبیق دارد؟ در بقیه نقاط جهان بر اساس عرضه و تقاضا نرخ تعیین می شود اما در حال حاضر در کشور ما با اینکه تقاضا پایین است قیمت ها را با هدف سود بیشتر بالا می برند که به نظرم نتیجه معکوس دارد.
وی افزود : دو شب پیش وزیر راه با جدیت تمام گفت قیمت بلیط ها افزایش نمی یابد ولی شب گذشته با سخنانی ملایمتر گفت باید طی جلساتی تصمیمات درستی اتخاذ شود.

رفیعی با اشاره به تهدید شرکت های هواپیمایی مبنی بر عدم ارائه خدمات هوایی به مردم گفت: هواپیما ها جزو سرمایه ملی هستند. شرکت های هواپیمایی با سرمایه مردم هواپیماهای از رده خارج را خریده اند و حتی برای تعمیر قطعات آنها هم وام های کلان می گیرند و در نتیجه تمام این پول ها از جیب مردم می رود. شرکت های هواپیمایی حق ندارند هواپیماها را بخوابانند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با اشاره به سفر در اروپا با هزینه حدود ۲۰ یورو اظهار داشت: مسئولان ما در نظر نمی گیرند که شرایط بسیار سخت است و در جلسات می گویند "مردم به این افزایش قیمت ها عادت می کنند" ولی متوجه نیستند این افزایش قیمت چه تبعاتی دارد. پیرو این تصمیمات هتلداران و دیگر صنوف هم افزایش قیمت خواهند داشت.

حرمت الله رفیعی در انتهای این گفتگو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست برای استیفای حقوق مردم به طور تمام قد در برابر افزایش نرخ غیر قانونی خدمات هواپیمایی بایستند.

کد خبر: ۴۷٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha