۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
چرا «حراجی» دو آمریکایی را صاحب نوبل اقتصاد کرد؟
بازار گزارش می‌دهد؛

چرا «حراجی» دو آمریکایی را صاحب نوبل اقتصاد کرد؟

نوبل اقتصاد امسال به دلیل پیشرفت در نظریه حراجی(مزایده) و اختراع قالب های جدید برای حراج به دو آمریکایی تعلق گرفت. اما چرا این نظریه مهم است؟

بازار؛ گروه بین الملل: بر اساس اعلام آکادمی نوبل، جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۲۰ به دو آمریکایی و استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد به نام‌های «پل آر. میلگروم» و «رابرت ویلسون» به دلیل کار بر روی نظریه حراجی(مزایده) و ابداع روش‌های جدید انجام حراج تجاری رسید.

اما چرا حراجی ها(مزایده) مهم هستند و نقش آنها در فروش محصولات، کالا و خدمات چیست؟

حراجی ها به فروش انواع محصولات از جمله اقلام هنری، مواد معدنی و تبلیغات در اینترنت کمک می کند. رابرت ویلسون نظریه ای را برای حراج اقلامی با ارزش مشترک ایجاد کرد و توضیح داد که چرا پیشنهاد دهندگان کمتر از آنچه فکر می کنند، وسایل و یا خدماتی که از ارزش برخوردارند، ارائه می دهند زیرا آنها از پرداخت بیش از حد می ترسند که این موضوع همان نظریه نفرین برنده است.

نفرین برنده پدیده‌ای است که می‌تواند در حراج‌هایی با اطلاعات ناقص اتفاق بیفتد. همچنین این پدیده اشاره به ضرر یا سود کمتر از انتظار برنده حراج دارد. 

 علاوه بر آن، «پل میلگروم» نظریه ای را ارائه کرد که در آن ارزش های خصوصی از یک پیشنهاد دهنده به یک پیشنهاد دهنده دیگر در یک حراجی متفاوت است.

ویلسون و میلگروم قالبهای جدیدی را برای حراج همزمان بسیاری از اشیای مرتبط اختراع کرده که در واقع اشاره به قالب هایی دارد که دولت ها برای فروش فرکانس رادیویی از آنها استفاده کرده اند.

این دو اقتصاددان آمریکایی کار خود را با تئوری بنیادی شروع کردند و پس از آن از نتایج خود در کاربردهای عملی، که در سطح جهانی گسترش یافته است، استفاده کردند.

در همین راستا، «پیتر فردریکسون»، رئیس کمیته جایزه اعلام کرده که اکتشافات این دو اقتصاددان به نفع جامعه است.

کد خبر: ۴۷٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha