۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
۲۵ طرح کشاورزی در ایلام افتتاح و کلنگ زنی شد/ اشتغال ۴۵۰ نفر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

۲۵ طرح کشاورزی در ایلام افتتاح و کلنگ زنی شد/ اشتغال ۴۵۰ نفر

ایلام - رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه ۲۵ طرح کشاورزی طی دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی شد، گفت: این طرح‌ها زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر را فراهم کرده است.

سید محمد تراب میری در گفت و گو با بازار اظهار کرد: کشاورزی بدون شک مهمترین ظرفیت اقتصادی ایلام به شمار می رود و هر ساله طرح های مهمی در این بخش به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به ظرفیت های آب و هوا، مرتع، خاک، جنگل و...در استان، افزود: این عوامل باعث رونق کشاورزی، دامداری، باغداری، پرورش ماهی، تولید گوشت، عسل و...در استان شده است.

رئیس جهاد کشاورزی  ایلام با اشاره به فعالیت ۶۰ درصد جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان در بخش کشاورزی، گفت: سالانه یک میلیون تن انواع محصول در استان تولید می‌شود که شهرستان دهلران در این زمینه سرآمد است.

وی تصریح کرد: به مناسبت دهه فجر ۲۵ طرح کشاورزی در ایلام افتتاح و کلنگ زنی شده و این طرح ها زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر را فراهم کرده است.

میری با اشاره به اینکه  ۲۹۵ میلیارد ریال برای طرح‌های افتتاحی و ۱۷ میلیارد ریال برای طرح‌ها کلنگ زنی شده سرمایه گذاری شده است، افزود: این پروژه‌ها شامل کارگاه پشم چینی و فرآوری، خوراک دام، بسته بندی عسل، گلخانه سبزی و صیفی، گلخانه صنعتی، آبیاری تحت فشار، پرورش گاو شیری، پرورش گوسفند داشتی، کارگاه تولید عرقیات گیاهی، کارگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی برای توسعه بخش های مختلف کشاورزی استان، افزود: توسعه کشتارگاه‌های صنعتی، صنایع تبدیلی، رونق کشت کلزا، توسعه فعالیت‌های باغداری و...از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی استان برای توسعه کشاورزی است.

کد خبر: ۴٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha