۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
۱۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان سهمیه دریافت تسهیلات مقاوم سازی دارند
مدیرکل ستاد مدیریت بحران اصفهان در گفت‌وگو با بازار:

۱۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان سهمیه دریافت تسهیلات مقاوم سازی دارند

اصفهان- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امسال نیز ۱۰ هزار سهم تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی منازل مسکونی در استان اصفهان داریم، گفت: تاکنون چهار هزار و ۳۷۰ واحد از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اصفهان شاهد وقوع چندین مورد زلزله بوده‌ایم، اظهار داشت: برای کاهش آسیب ناشی از این حادثه طبیعی ضروری است که ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها راهکار این امر است که از چند سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی و شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر در استان تاکنون ۶۸ منزل مسکونی مقاوم سازی شده است، ابراز داشت: این منازل با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی نسبت به مقاوم سازی منازل مسکونی خود اقدام کرده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سهم سال گذشته استان اصفهان برای تخصیص تسهیلات مقاوم سازی مسکن بیش از پنج هزار فقره است، ادامه داد: به این واحدها وام‌های کم بهره ۴۰ میلیون تومانی تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه امسال نیز ۱۰ هزار سهم تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی منازل مسکونی در استان اصفهان داریم، اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و ۳۷۰ واحد از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

شیشه فروش گفت: به این پرونده‌ها هر کدام ۵۰ میلیون تومان وام تعلق گرفته است که از طریق بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات برای سیل امسال در استان اصفهان ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بوده است و ۶ میلیارد و ۸۲ میلیون تومان آن بلاعوض است که برای احداث ۹۸ واحد مسکونی در شهر روستا و ۸۵۶ نیز بازسازی شود.

کد خبر: ۴۷٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha