۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
ساخت مسکن با قیمت پایین‌تر از بازار توسط تعاونی‌ها
مدیرکنترل پروژه اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران مطرح کرد

ساخت مسکن با قیمت پایین‌تر از بازار توسط تعاونی‌ها

عرب عامری، مدیرکنترل پروژه اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران بر استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید مسکن تاکید کرد و گفت: هدف اصلی شرکت‌های تعاونی مسکن ارایه خدماتی با قیمت پایین‌تر از بازار برای اعضا در تولید مسکن است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عرب‌عامری مدیر کنترل پروژه اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران درباره نقش بخش خصوصی بویژه تعاونی‌ها در جهش تولید مسکن، ‌گفت: نقش تعاونی‌ها به عنوان یکی از پایه‌های نظام اقتصادی کشور در اصل ۴۴ قانون اساسی به روشنی بیان شده و در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اصل ۴۴، قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست‌های کلی این اصل در جلسه مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شد و از سوی رییس‌جمهور به وزارت اقتصاد و دارایی ابلاغ شد.

عرب‌عامری هدف اصلی شرکت‌های تعاونی را ارائه خدماتی دانست که با پایین‌ترین قیمت تمام شده برای اعضاء است.

وی تاکید کرد: هدف تعاونی‌ها کسب سود نیست بلکه ایجاد فضایی مناسب و برنامه‌ریزی شده برای اعضاء، جهت  تسهیل رسیدن به هدفی است که در شرایط عادی و بدون مشارکت جمعی در قالب تعاونی امکان‌پذیر نیست. در این محیط، اعضاء درباره مسائل پروژه با توجه به منافع خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند. تعاونی قرار است یک محیط کاملا امن و سالم در کنار سرمایه‌گذاری تضمین شده باشد.  

مدیر کنترل پروژه اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران، ایجاد ارتباط با سایر تعاونی‌ها و تعامل بین آنها برای رسیدن به هدفی مشترک را از بزرگترین مزایای شرکت‌های تعاونی نسبت به شرکت‌های غیرتعاونی عنوان کرد و گفت: این مشارکت و تعامل بین تعاونی‌ها، قدرتی است که نقش قابل‌توجهی در شکل‌گیری و موفقیت ایفا می‌کند.  

عرب عامری تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی نسبت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی،  وابستگی کمتری به سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت خارجی دارند و به همین دلیل کمتر دستخوش دخالت‌ها و نفوذ غیر سهامداران خود قرار دارند.

وی تاکید کرد: خرید خانه، ملک و زمین در کشور ما همیشه از بهترین نوع سرمایه‌گذاری‌ها بوده و هست. این سرمایه‌گذاری نه تنها هیچ‌گونه ریسک و خطری ندارد بلکه با توجه به شیب همیشه رو به بالای مسکن، سود تضمینی و فزاینده دارد. بنابر این تعاونی‌ها بهترین مأمن سرمایه‌گذاری برای مردم هستند. در سایه این تشکل، تصمیم‌گیران و بازیگران،  خود اعضاء هستند  که پروژه را حرکت می‌دهند.  

مدیر کنترل پروژه اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران گفت: مشارکت مالی در قالب تعاونی‌ها، ریسک خرید آپارتمان  و معاملات را کاملا از بین برده و فضای کاملا ایمن و جذابی برای مشارکت اعضاء فراهم می‌اورد.

وی همچنین سهم تعاونی‌ها در صنایع مختلف از جمله در صنعت ساخت و ساز را  که بیش از ۵۰۰ صنعت مرتبط را شامل می‌شود،  بسیار پررنگ‌تر از قبل دانست و گفت: در صورت شکوفایی این بخش، نه تنها جهش در تولید مسکن اتفاق خواهد افتاد  بلکه در سایر صنایع اصلی و اقتصاد ساز کشور هم تحرک و رونق قابل‌توجهی مشاهده خواهد شد.  

 عرب‌عامری ادامه داد: در تعاونی‌های مسکن  اکثر اعضاء از قشر متوسط جامعه هستند. با ایجاد یک بستر مناسب و برنامه‌ریزی شده می‌توان سرمایه‌های خرد این افراد را جمع و به سمت ایجاد پروژه یا پروژه‌های جدید  با شرایط مناسب هدایت کرد. بدین‌ترتیب، سرمایه‌گذاران و مشاغل و صنایع وابسته به آن، ذی‌نفعان اصلی این حرکت خواهند بود و به عنوان زنجیره‌های پیوسته این فرآیند، چرخ تولید و عرضه را به حرکت در می‌آورند. تاثیر این حرکت، گردش سریع‌تر و بیشتر چرخ‌های اقتصادی کشور است.  

در صورت حضور گسترده بخش خصوصی و بویژه  تقویت تعاونی های مسکن، شاهد جهش در تولید مسکن،  ایجاد اشتغال، خروج صنایع مختلف از رکود، خانه دار شدن افراد معمولی و قشر متوسط جامعه و در نتیجه اطمینان و امید به زندگی خواهیم بود که تضمینی برای داشتن آینده‌ای بهتر است و به دنبال خود نشاط و شادابی اجتماعی می‌آورد. این روند تنها در سایه مشارکت جمعی در قالب‌های مختلف از جمله تعاونی‌های مسکن میسر است و می‌تواند راهی بدون خطر و تضمین شده باشد.

کد خبر: ۴۷٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha