۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
تحقق پیشرفت مبتنی و متکی به توان و تخصص داخلی/ تکیه بر نیروی داخل اقتدارزا است
آیت‌الله رئیسی:

تحقق پیشرفت مبتنی و متکی به توان و تخصص داخلی/ تکیه بر نیروی داخل اقتدارزا است

بوشهر - رئیس قوه قضاییه، با تأکید بر پیشرفت بر اساس توانمندی داخلی گفت: اگر بخواهیم پیشرفته شویم، باید پیشرفت مبتنی و متکی به توان و تخصص داخلی باشد.

به گزارش بازار، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنج‌شنبه در شورای اداری استان بوشهر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و سایر مسئولان اجرایی اظهار داشت: نسخه‌ای شفابخش برای پیشرفت کشور در ورای مرزها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بدون توانمندی در حوزه‌های مختلف اقتصادی پیشرفته نمی‌شویم، همان‌گونه که در بعد هسته‌ای و دفاعی با تکیه به توان نیروهای بومی به پیشرفت دست‌یافته‌ایم، گره‌گشای و درمان مشکلات اقتصادی نیز نسخه‌ای بومی است.

رئیسی اضافه کرد: جوانان با تکیه بر توان خود در بخش‌های هسته‌ای و دفاعی پیشرفت کردند، بیگانگان نه‌تنها در صنعت هسته‌ای برای کمک به ما گامی برنداشتند بلکه جلو ما را گرفتند تا در صنعت هسته‌ای و موشکی نتوانیم بومی‌سازی کنیم.

رئیس قوه قضاییه، پیام توان موشکی ایران را برای دنیا، اقتدار آفرین دانست و تأکید کرد: تکیه به خود و نیروی داخل اقتدارزا است که در توانمندی موشکی محقق شد.

رئیسی، با بیان اینکه برای توانمندی در اقتصاد باید مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برطرف شود افزود: تسهیلات باید به‌سوی بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرین هدایت شود.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم شدن تسهیلات برای کارآفرینان گفت: گاهی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در هفت‌خان کارهای اداری گرفتار می‌شوند لذا باید شرایط برای کارآفرینان آسان‌تر شود.

رئیس قوه قضاییه، به ته‌لنجی و کالای همراه ملوانان پرداخت و خاطرنشان کرد: باید موضوع ته‌لنجی در بنادر، گمرکات برای مردم روشن شود همچنین مسئله صید ترال که زندگی آبزیان را با خطر مواجه کرده باید روشن و با متخلفان برخورد جدی شود.

کد خبر: ۴٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha