۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
اتصال ۴۰۰۰ خانوار در بشاگرد و حاجی آباد به شبکه ملی اطلاعات تا نیمه اول اسفند
معاون توسعه‌ و مدیریت منابع استانداری هرمزگان خبر داد

اتصال ۴۰۰۰ خانوار در بشاگرد و حاجی آباد به شبکه ملی اطلاعات تا نیمه اول اسفند

بندرعباس- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: تا نیمه اول اسفند ماه سال جاری ۵۱ روستای بشاگرد و ۲۱ روستای حاجی آباد با جمعیت ۱۴۴۱۹  نفر از طریق فیبر نوری  به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، نازنین شیبانی تذرجی عصر یکشنبه در ششمین جلسه توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی شهرستان بشاگرد که در راستای بررسی آخرین اقدامات انجام شده دستور استاندار هرمزگان و مصوبه سفر وزیر ارتباطات در محل استانداری برگزار شد، عنوان کرد: با اجرای پروژه فیبر نوری، ۴۰۰۰  خانوار در  روستاهای بشاگرد و حاجی آباد می توانند از اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه بر بستر فیبر نوری بهره مند شوند و با کیفیت بالا به شبکه ملی اطلاعات دست یابند.

وی با تاکید بر افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت های ارتباطی موجود در استان و ارتقاء شاخص‌های کیفی سرویس‌های ارتباطی مناطق محروم ، ابراز  داشت: طراحی و اجرا ۲۹۰  کیلومتر شبکه و کابل نوری در بشاگرد و حاجی آباد در دستور کار قرار گرفته که با اتمام این پروژه نیازمندی‌های مردم  در بخش خدمات الکترونیکی از جمله آموزش و بانکداری الکترونیکی در این مناطق  مرتفع می شود.

 شیبانی با بیان اینکه توسعه ارتباطات در بشاگرد از اولویت‌های اساسی استاندار هرمزگان است، بیان کرد: ۳۴ روستای   واین، شهرشیب، تجک، ملکن، بن زیر، درنگ، سرملا، اشکان، ایرر، کرمستان، شهر شیب کلاه، سرهور، کسیسه ای، ایرمیش، بیکهنو، دستگرددر گاز، گازن بز، نیک دشت، در کلاهو، تیسور، کهور، دهندر، میرعمر، کلاتک سر، گرهون، دهندرشنبه، نزگوار، گوین، دوگنویر، گریوالان، نورآباد، زمین حسن، پتکنان بالا ، گردکان و کلوچان از طرح فیبر نوری بهره مند خواهند شد.

وی افزود: هفت ریپیتر در نقاط فاقد پوشش و دارای مشکل آنتن  در بشاگرد  و مجموعا ۵۲ سایت بهره مند از طرح تکرارکننده های رادیویی  در استان هرمزگان در نقاط کور و فاقد سیگنال تلفن همراه، از جمله کوه ها و نقاط صعب العبور راه اندازی خواهد شد.

شیبانی با اشاره به اختصاص ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری در مصوبه سفر وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات  خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه بشاگرد دسترسی مردم به تمامی خدمات شبکه ملی اطلاعات، از جمله خدمات آموزش الکترونیکی همچون شبکه شاد و همچنین خدمات الکترونیکی همچون خدمات بانکی، خدمات بهداشت و سلامتی الکترونیکی و  خدمت دیگر با کیفیت مطلوب تر قابل دسترسی است.

وی در پایان  ضمن تاکید بر لزوم تداوم و تسریع فعالیت های توسعه ای استان در این حوزه بر هماهنگی بیشتر دستگاه های مربوط تا رفع مشکلات تاکید کرد.

گفتنی است، ششمین جلسه توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی شهرستان بشاگرد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روند اجرا و نقاط قوت و چالش های مطرح شده در انجام پروژه بشاگرد  به کار خود پایان داد.

کد خبر: ۴۷٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha