۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در هزینه سوخت با استفاده از سی‌ان‌جی
سرپرست مدیریت طرح سی‌ان‌جی اعلام کرد

صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در هزینه سوخت با استفاده از سی‌ان‌جی

باقری، سرپرست مدیریت طرح سی‌ان‌جی با جایگزینی سی‌ان‌جی به جای بنزین در خودروهای عمومی تا ۸۰ درصد، در هزینه‌های سوخت این خودروها صرفه‌جویی می‌شود.

 به گزارش بازار به نقل از شانا، محمدحسین باقری با اشاره به اینکه هر مترمکعب سی‌ان‌جی معادل یک لیتر بنزین در سبد سوخت خودروها است، گفت: از آنجا که مصرف خودروهای حمل‌ونقل عمومی بالا است، سهمیه بنزین ماهانه برای آن‌ها کفایت نمی‌کند و مجبور هستند از بنزین آزاد استفاده کنند.

وی افزود: اغلب خودروهای حمل‌ونقل عمومی مانند وانت‌بارها، خودروهای پرمصرف هستند، بنابراین استفاده از سی‌ان‌جی به جای بنزین می‌تواند در کاهش بار مالی تأمین سوخت مؤثر باشد.

سرپرست مدیریت طرح سی‌ان‌جی با تأکید بر اینکه قیمت سی‌ان‌جی هم‌اکنون به ازای هر مترمکعب ۴۵۳ تومان است، تأکید کرد: این در شرایطی است که بنزین یارانه‌ای برای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان است.

باقری افزود: این اعداد حکایت از اختلاف قیمت معناداری بین این دو سوخت دارد، حتی اگر بنزین سهمیه‌ای کفایت کند نیز باز هم به ازای هر لیتر هزار تومن اختلاف قیمت وجود دارد.

وی گفت: این اختلاف در مقایسه با بنزین آزاد ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و با توجه به اینکه این خودروها کارکرد بالایی دارند، تبدیل سوخت از بنزین به سی‌ان‌جی می‌تواند در اقتصاد آن‌ها تأثیرگذار باشد.

مدیریت طرح سی‌ان‌جی تأکید کرد: از همین رو اگر بنزین یارانه‌ای در این خودروها جایگزین سی‌ان‌جی شود، تا ۶۰ درصد و اگر بنزین آزاد را با سی‌ان‌جی جایگزین کنند تا ۸۰ درصد در هزینه‌های سوخت خود صرفه‌جویی خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، تبدیل رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو عمومی شامل وانت‌بار، تاکسی و ون از پارسال آغاز شده است که در صورت انجام این کار تا ۱۰ میلیون مترمکعب به مصرف سی‌ان‌جی کشور اضافه می‌شود.

کد خبر: ۴۶٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha