۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
۷۰ درصد تولید آبزیان رفسنجان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی انجام می شود
مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان:

۷۰ درصد تولید آبزیان رفسنجان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی انجام می شود

رفسنجان- حاج‌عبداللهی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان ۷۰ درصد تولید آبزیان رفسنجان را مربوط به پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی دانست.

عباس حاج‌عبداللهی در گفتگو با بازار اظهار داشت: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی یکی از فعالیت‌های آبزی‌پروری روستایی است که با مصرف حداقل آب امکان تولید آبزیان وجود دارد.

وی افزود: برای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی نیازی به مصرف آب اضافی نیست و با استفاده از منابع آبی در دسترس، امکان فعالیت‌های کشاورزی همراه با پرورش ماهی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تولید آبزیان مربوط به پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی است، گفت: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی باعث بهره‌وری از هر واحد حجم آب مصرفی، غنی‌سازی آب، افزایش راندمان محصول و درآمد خانوار روستایی و افزایش سرانه مصرف ماهی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مزارع پرورش آبزی در شهرستان رفسنجان گفت: یک مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا با ظرفیت هشت تن در روستای فیض‌آباد رفسنجان دایر است و یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۲۰ تن گوشت ماهی خاویاری نیز در روستای مرتضی‌آباد فعال است که به‌صورت مکانیزه در سالنی به مساحت یک هزار و 100 مترمربع دایر شده و مجهز به سیستم‌های هشداردهنده است.

حاج‌عبداللهی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان اظهار داشت: با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی شهرستان رفسنجان، امکان پرورش انواع آبزیان نظیر ماهیان سردابی، گرمابی، ماهیان زینتی، آرتمیا و جلبک وجود دارد.

کد خبر: ۴۶٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha