۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه نان فانتزی
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران خبر داد

افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه نان فانتزی

کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران اظهار داشت: متاسفانه تک تک مواد اولیه مورد نیاز ما به جز آرد افزایش قیمت داشته‌اند، به طوری که این افزایش قیمت را در میان محصولات از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تهران در مورد وضعیت بازار نان فانتزی اظهار داشت: با توجه به اینکه نان حجیم به شکل بسته بندی ارائه میشود پس از شیوع ویروس کرونا از اقبال بیشتری برخوردار شد و مصرف مردم به سایر نان ها در اولویت قرار گرفت. اما در رابطه با مواد اولیه متاسفانه مشکلات زیادی در آن بخش وجود دارد. از جمله افزایش ناگهانی مواد اولیه، مانند بهبود دهنده ها، شکر، روغت، خمیر مایه و... و. همه با افزایش قیمت مواجه شده اند. ضمن آنکه در بازار علاوه بر گرانی، کمبود مواد اولیه نیز احساس میشود. در تهران اکنون مصرف مردم از نانهای حجیم به ۲۰ درصد و در شهرستان ها از ۷ به ۱۱ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این شرایط موجب فرهنگ سازی در میان مرده شده که از چه نانی را استفاده کنند. ما در نان های حجیم و صنعتی به لحاط اینکه از تنوع محصول برخورداریم، انواع غلات را در تبدیل به نان حجیم میکنیم و از خصوصیات نان حجیم به شمار میآید. متاسفانه تک تک مواد اولیه مورد نیاز ما به جز آرد افزایش قیمت داشته اند، به طوری که این افزایش قیمت را در میان محصولات از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد میتوان مشاهده کرد.

کرمی افزود: تنوع تولید نانهای حجیم بالای صد نوع نان است که از این طریق میتوان محصولات متنوع بهداشتی و استاندارد را در اختیار مردم قرار داد. پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل اینکه پس از تولید نان در دمای بسیار بالا بعنی ۲۵۰ درجه قطعا این ویروس از بین میرود و پس از خنک شدن داخل بسته بندی قرار میگیرد و به صورت استاندارد در اختیار مردم قرار میگیرد. به همین دلیل مردم به استفاده از این نوع نان روی آوردند. در صورتی که ما بتوانیم تولید و تنوع محصولات را بیشتر و بیشتر کنیم، نان های حجیم مورد اقبال بیشتری قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: دولت باید با توجه به برنامههای پنجم و ششم توسعه که اعلام کرده بود ۴۰ درصد استفاده از نان باید به سمت استفاده از نانهای حجیم برود و ما از این برنامه بسیار عقب ماندهایم یکی از دلایل اصلی این عقب ماندگی این است که ما در واقع برای نان حجیم و سنتی همچنان تفاوت هایی قائل هستیم و اجازه نمیدهیم این دو در کنار یکدیگر با یک نرخ رقابت کنند. نمیشود بیمه برای نان حجیم ۳۰ درصد باشد و بیمه نان سنتی ۱۰ درصد یا مالیاتی که از واحدهای نان حجیم دریافت میشود به مراتب بیشتر از نان سنتی است و یا هزینه آب و برق و گاز و حتی آرد نان سنتی با واحدهای نان حجیم متفاوت است. زمانی که در یک رقابت سالم قرار بگیریم و از خدمات دولتی یکسان بهره مند شویم قیمت محصول ما هم برای مردم ارزانتر خواهد شد. چراکه تولید انبوه تری نسبت به نان سنتی داریم و میتوانیم بر قیمت ها کنترل داشته باشیم. اما مشروط بر ارائه خدمات یکسان از سوی دولت.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تهران یادآور شد: همین تفاوتها باعث میشود که رقابت سالم در بخش ما شکل نگیرد. ما نباید مردم را هدایت کنیم به سمت نانهایی که به آنها سوبسید دولتی تعلق میگیرد. اگر بنا به سوبسید باشد باید در اختیار همه واحدهای تولیدی نان قرار گیرد و ابتدای امر باید سلامت مردم را در نظر گرفت زیرا در تمام دنیا به سمت نان حجیم و صنعتی سوق پیدا کرده اند.

کد خبر: ۴۶٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha