۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
۱۳۹ واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی برای نوسازی به بانک‌ها معرفی شدند
رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی:

۱۳۹ واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی برای نوسازی به بانک‌ها معرفی شدند

تبریز- رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۱۳۹ پرونده واحدهای صنعتی و معدنی استان برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی به بانک‌های استان معرفی شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی، محمدحسین باقری با بیان اینکه تسهیلات بانکی نوسازی و بازسازی برای ۴۳ پرونده پرداخت شده است، افزود: در بخش تسهیلات تبصره ۱۸ (تسهیلات یارانه‌ای با سود ۱۴ درصد) نیز ۱۹۶ پرونده به ۷ بانک عامل طرف قرارداد با صندوق توسعه ملی شامل ملی، صنعت و معدن، سپه، تجارت، پست بانک، توسعه تعاون و آینده معرفی شدند که برای ۵۷ پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد منابع ابلاغی توسط بانک های استان جذب شده است، اظهار داشت: با توجه به روند پرونده های معرفی شده به بانک ها، پیش‌بینی می‌شود کل اعتبار ابلاغی جذب شود و به محض ابلاغ دستورالعمل جدید جهت تسهیلات یارانه دار، اطلاع رسانی به واحدها و تشکیل پرونده متقاضیان در دستور کار خانه صنعت و معدن قرار می گیرد.

رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری، ۱۸ جلسه کارشناسی و ۱۳ جلسه استانی ستاد تسهیل توسط خانه صنعت و معدن و تجارت استان تشکیل شده که در بخش رونق تولید (سرمایه در گردش و سرمایه ثابت) ۲۸۱ پرونده، کارشناسی، تصویب و به بانک‌های عامل معرفی شده و ۱۰۸ پرونده در بانک تصویب شده و تسهیلات ۹۱ پرونده پرداخت شده است.

باقری، تامین مواد اولیه و مشکلات بانکی را از دغدغه های جدی واحدهای صنعتی و معدنی اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون خانه صنعت و معدن از ۱۳ انجمن تشکیل شده و از تمام راهکارها برای حل مشکلات آن ها استفاده می شود.

وی یادآوری کرد: برنامه ریزی های لازم برای حضور اعضای هیات رییسه خانه صنعت و معدن در شهرک های صنعتی استان انجام شده تا مشکلات واحدهای مختلف هر شهرک در همان مکان طرح شده و راهکاری برای حل آن ها ارایه شود.

باقری، با اشاره به تلاش خانه صنعت و معدن استان برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی به خصوص پس از شیوع بیماری کرونا افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکل توقف مواد اولیه در گمرک ها مواجه شده بودند که خانه صنعت و معدن وارد عمل شده و با هماهنگی مسئولان استانی، مشکل آن ها حل شده و واحدها توانستند مواد اولیه خود را از گمرک ها تحویل بگیرند.

کد خبر: ۴۶٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha