۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
 تولید فولاد در کشور امسال به  ۳۲ میلیون تن افزایش می یابد
مدیرعامل ایمیدور:

تولید فولاد در کشور امسال به ۳۲ میلیون تن افزایش می یابد

مدیرعامل سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به روند افزایش تولید فولاد در کشور در سال جهش تولید، از تولید ۳۲ میلیون تن فولاد در پایان سال ۹۹ در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار بازار، «خداداد غریب‌پور» امروز(شنبه) در بازدید از فولاد شادگان در جمع خبرنگاران افزود: قرار است درچشم انداز افق ۱۴۰۴  ظرفیت تولید  فولاد در ایران به ۵۵ میلیون تن در سال برسد و پیش بینی ما این است که با برنامه ریزیهای انجام شده این هدف در صنعت فولاد کشور زودتر محقق شود.

وی از احتمال صادرات بیش از چهار میلیارد دلار فولاد با همت فعالان این عرصه خبرداد و اظهارداشت: صنعت فولاد کشور با  اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ هزار نفر، در سالجاری به بیش از  ۳۲ میلیون تن تولید خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآورشد: شیوع ویروس کرونا تولید فولاد را در جهان  ۶ درصد کاهش داد، اما  در این شرایط تولید فولاد در ایران ۶  درصد افزایش یافته است.

غریب‌پور تصریح کرد: صنعت فولاد کشور در شرایطی قرار گرفته که امسال ۱۸ میلیون تن به تولید گندله و حدود ۱۰ میلیون تن به تولید کنسانتره فولاد اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اهمیت پیشرفت ۵۰ درصدی احداث کارخانه فولاد شادگان گفت: با تامین منابع مالی و هماهنگی های مورد نیاز این پروژه در ابتدای سال ۱۴۰۱ تکمیل و بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتمع فولاد شادگان در جنوب خوزستان، یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان است که در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شادگان در سال ۱۳۸۲ مورد مطالعه قرارگرفت.

مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندرامام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان برای صادرات این محصول از مزیت های ویژه ای برخوردار است.

طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد در کشور در سال ۹۸ با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۹۷، به ۲۷ میلیون و ۲۴۰ هزار تن رسید، تولید محصولات فولادی نیز در این سال با رشد ۶ درصدی به ۲۰ میلیون و ۱۸۲ هزار تن رسید. تولید آهن اسفنجی نیز در سال ۹۸، با رشد ۶ درصدی به حدود ۲۸ میلیون تن رسیده است و صادرات فولاد ایران نیز در سال ۹۸، رشد قابل توجه ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین در سال ۹۸، ۱.۱ میلیون تن تیرآهن، ۸.۳ میلیون تن میلگرد و حدود ۸۰۰ هزار تن نبشی و ناودانی در کشور تولید شده و جمع تولید مقاطع طویل فولادی با رشد ۶ درصدی به بیش از ۱۰ میلیون تن رسیده است.

کد خبر: ۴۶٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha