۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
موانع و مشکلات زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد
استاندار البرز:

موانع و مشکلات زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد

کرج- استاندار البرز با اشاره به استقرار ۱۰ موسسه تحقیقات کشاورزی کشور در البرز، از تشکیل کارگروهی خبر داد تا موانع و مشکلات زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، عزیزالله شهبازی در جلسه بررسی مشکلات و موانع زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در استان که با حضور بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی روز شنبه برگزار شد، با بیان اینکه عده ای از فرهیختگان با دامنه وسیع وظایف در سطح ملی و فراملی در این نشست حضور دارند، افزود: البرز، استانی با بیش از سه میلیون نفر جمعیت، غالب برندهای ملی در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی در دل خود جای داده است.

شهبازی گفت: ۱۳ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و استقرار یکی از مهمترین فرودگاه های کشور در البرز از ویژگی و ظرفیت های این استان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته البرز در فروش تولیدات دانش بنیان رتبه دوم کشور را داشته و در بخش کشت های گلخانه ای این استان با حدود ۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی با سیاست های ترویجی وزارت جهاد کشاورزی، حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

بیش از ۸۰ درصد بنیان و اساس تحقیقات حوزه کشاورزی کشور در البرز صورت می گیرد
استاندار البرز افزود: بیش از ۲۰ موسسه تحقیقات کشاورزی در کشور وجود دارد که ۱۰ موسسه در البرز مستقر است و بیش از ۸۰ درصد بنیان و اساس تحقیقات حوزه کشاورزی کشور در استان البرز صورت می گیرد.

شهبازی با اشاره به اینکه بزرگترین واحد تولیدات دامی کشور در البرز مستقر است، اضافه کرد: ۵۰ درصد آب پایتخت از مخازن البرز و بیش از ۴۵ درصد آرد تهران نیز این استان تامین می شود و اوج تعامل دستگاه های اجرایی با موسسات ملی مستقر در استان در این دوره از استانداری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اداره کشور بر محور پژوهش است، افزود: هر موضوعی برای این ۱۰ موسسه ملی وجود داشته باشد، برخلاف گذشته با اهتمامی ویژه و در نهایت هم افزایی و همدلی حل و فصل می شود.

وی گفت: علی رغم شرایط کلی بواسطه مشکلات اقتصادی و سایر دشواری ها، تمامی تعهداتی که در گذشته وجود داشته از سوی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها، بر آنها پایبند هستیم.

اراده برای حل مشکلات در اسرع وقت
استاندار البرز عنوان کرد: کارگروهی متشکل از معاون اقتصادی استانداری، رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز، مشاور استاندار در امور جهاد کشاورزی و شهردار مرکز استان تشکیل شود و ظرف یک ماه تعهدات را مورد بررسی و رسیدگی مجدد قرار دهد.

وی گفت: با بسیج مجموعه استان این اراده وجود دارد که نسبت به حل مشکلات در اسرع وقت اقدام شود چراکه بویژه اکنون، موسسات تحقیقات کشاورزی در استان در حال انجام اقدامات و برنامه های بزرگی هستند.

بازرگان، معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با تشریح موانع و مشکلات موسسات ملی مستقر در البرز بر ضرورت همراهی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها جهت تسریع در رفع مشکلات تاکید کرد.

کد خبر: ۴۶٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha