۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
شانس بایدن برای پیروزی بیشتر است/ «اقتصاد» مهمترین موضوع برای رأی دهندگان آمریکاست
استاد دانشگاه کلمبیا در گفتگو با بازار:

شانس بایدن برای پیروزی بیشتر است/ «اقتصاد» مهمترین موضوع برای رأی دهندگان آمریکاست

«رابرت شاپیرو» معتقد است که بایدن در ایالت های مهم امریکا از حمایت بیشتری برخوردار بوده و دونالد ترامپ به علت سیاست های نژادپرستانه، نحوه مقابله با بیماری همه گیر کووید ۱۹ و ... مورد انتقاد بسیاری از مردم امریکا قرار گرفته است.

فاطمه محمدی پور؛ بازار: انتخابات امسال، پنجاه‌ونُهمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست و نتیجه‌ آن می‌تواند تمدید دوره‌ ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواهان و چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، یا انتخاب «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها، به عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا به دلایل زیادی «تاریخی» و «مهم» توصیف شده است. برخی از این دلایل به عوامل خارجی مربوط می‌شود؛ مثلاً برگزاری انتخابات در شرایط خاص با توجه به شیوع ویروس کرونا. اما بعضی از این دلایل مربوط به شرایط داخلی آمریکا می‌شود؛ مثلاً این‌که مردم این کشور باید تصمیم بگیرند آیا می‌خواهند دونالد ترامپ چهار سال دیگر رئیس‌جمهورشان باشد یا نه.

برخی آمارها نشان می‌دهد شمار آرای سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌تبارها، آسیایی‌تبارها، اقلیت‌های نژادی دیگر، و «سفیدپوستان دارای مدرک دانشگاهی» در انتخابات امسال افزایش خواهد داشت که می‌تواند به نفع بایدن تمام شود، اما در عین حال، دور از انتظار نیست که ترامپ، حتی در صورت شکست در به دست آوردن رأی اکثریت مردم آمریکا، باز هم به لطف آرای الکترال، پیروز انتخابات امسال شود.

خبرنگار بازار در گفتگو با پروفسور «رابرت شاپیرو» استاد دانشگاه کلمبیا آمریکا به بررسی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا پرداخته که در ادامه می آید.

*مهمترین موضوع تأثیرگذار بر انتخابات آمریکا چیست (اقتصاد؛ سیاست خارجی؛ سیاست داخلی)؟
اقتصاد همیشه مهمترین مسئله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - چه در حوزه داخل و چه در حوزه خارج - بوده است. مهمترین مسئله سیاست خارجی که بر انتخابات ۲۰۲۰ امریکا تاثیر گذار است نیز رابطه با چین می باشد.

*مهمترین موضوع سیاست خارجی تأثیرگذار در انتخابات آمریکا چیست (چین؛ روسیه؛ کره شمالی؛ ایران؛ اتحادیه اروپا؛ غیره)؟
همانطور که پاسخ به سوال قبلی گفتم رابطه با چین و جنگ تجاری با این کشور مهمترین موضوع سیاست خارجی تاثیر گذار بر انتخابات امسال بوده از دیگر موضوعات مهم در عرصه سیاست خارجی می توان به رابطه ترامپ با پوتین و نقش امریکا در منطقه خاورمیانه اشاره کرد.

*مهمترین موضوع داخلی تأثیرگذار در انتخابات آمریکا چیست (بهداشت(کرونا)؛ مالیات؛ بیمه؛ حقوق و دستمزد؛ اشتغال؛ مسائل نژادی؛ سایر موارد)؟
قطعا کرونا و نحوه مقابله دولت ترامپ با آن مهمترین موضوع تاثیر گذار بر انتخابات از لحاظ داخلی بوده و مسائل نژادی نیز در پی تظاهرات ضدنژادپرستانه در این کشور از اهمیت برخوردار شده اند.

*شانس پیروزی کدام نامزد بیشتر است (ترامپ یا بایدن)؟
طبق گزارشات منتشر شده بایدن در ایالت های مهم امریکا از حمایت بیشتری برخوردار بوده و دونالد ترامپ به علت سیاست های نژادپرستانه، نحوه مقابله با بیماری همه گیر کووید ۱۹ و ... مورد انتقاد بسیاری از مردم امریکا قرار گرفته است. بنابراین می توان گفت اکنون بایدن شانس بیشتری جهت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ نسبت به ترامپ دارد.

کد خبر: ۴۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha