۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
تکثیر خارج از فصل ماهی قزل آلا در فارس
مدیر شیلات فارس اعلام کرد:

تکثیر خارج از فصل ماهی قزل آلا در فارس

شیراز - مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور رفع نیاز به واردات تخم چشم زدهی خارجی، تکثیر خارج از فصل ماهی قزل آلا در استان فارس صورت گرفت و بچه ماهی مزارع پرورش ماهیان سردآبی تامین شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی با اشاره به اینکه در سال های گذشته به علت واردات بی رویه تخم چشم زده متاسفانه برخی از مزارع تکثیر سردآبی غیرفعال و تعطیل شدند، ابراز کرد: تحریم های ظالمانه علیه کشور فرصتی به وجود آورد تا مراکز تکثیر استان فارس شروع به فعالیت نموده و علاوه بر تامین تخم چشم زده ی مورد نیاز استان، مازاد آن را به سایر استان های همجوار نیز ارسال کنند.

وی به نگهداری ۸ هزار و ۵۰۰ قطعه مولد قزل آلا تحت رژیم نوری در مرکز تکثیر ماهیان سردابی مهکان اشاره کرد و افزود : پیش بینی می شود بالغ بر ۱۵ میلیون تخم سبز در این مرکز استحصال شود.

فلاحی؛ به تکثیر خارج از فصل قزل آلای رنگین کمان با اهداف استفاده بهینه دو بار در سال از ظرفیت مراکز تکثیر استان، تامین تخم چشم زده و  بچه ماهی مورد نیاز مزارع پرورش ماهیان سردآبی در خارج از فصل تکثیر اشاره کرد.

به گفته وی؛ زمان تکثیر بچه ماهی در استان فارس از اواخر مهرماه تا آخر بهمن ماه است که با این اقدام امکان تکثیر و پرورش ماهی در طول سال به وجود می آید و بچه ماهی با وزن های مختلف در اختیار پرورش دهنده قرار می گیرد تا پرورش دهندگان بتوانند از تمام ظرفیت مزرعه خود استفاده کنند.

فلاحی ابراز کرد: مرکز تکثیر ماهیان سردآبی مهکان با ظرفیت تولید هشت میلیون قطعه بچه ماهی در منطقه مهکان از توابع شهرستان سپیدان قرار دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان با وجود ۹ مرکز تکثیر با ظرفیت اسمی ۳۶ میلیون قطعه و تولید رسمی بیش از ۴۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال، از پیشگامان صنعت تکثیر ماهیان سردآبی در کشور به شمار می رود تخم های ماهی پس از مرحله لقاح، به تخم سبز معروف است و پس از آن مرحله چشم زدگی است که در این مرحله دو نقطه سیاهرنگ که همان چشم ماهی است مشاهده می شود.

کد خبر: ۴۶٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha