۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
سطح زیر کشت خرمای استان سمنان به ۱۴۳ هکتار رسید
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

سطح زیر کشت خرمای استان سمنان به ۱۴۳ هکتار رسید

سمنان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان مجموع سطح زیرکشت خرمای استان را ۱۴۳ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می شود از این میزان نخلستان ۳۵۰ تن خرما برداشت شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف الله رضایی با بیان اینکه مجموع سطح زیرکشت خرمای استان به ۱۴۳ هکتار رسید، تاکید کرد: کشت خرما در سال‌های اخیر در استان سمنان توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است

وی افزود: امسال با صرف ۷۲۳ میلیون ریال اعتبار دولتی و اختصاص یارانه نهال برای توسعه ۲۰ هکتار نخلستان جدید مجموعه سطح زیر کشت خرمای استان به ۱۴۳ هکتار رسید.

معاون جهاد کشاورزی سمنان گفت: این استان با شرایط اقلیمی متنوع از کشت و پرورش محصولات سردسیری در مناطق شمالی تا تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری در مناطق جنوبی طیف وسیعی از محصولات باغی با کیفیت را تولید می‌کند.

رضایی با اشاره به کشت خرما در استان سمنان گفت: کشت و کار خرما در این استان به طور عمده در منطقه طرود شاهرود و معلمان دامغان است.

وی خاطرنشان کرد: ارقام زیر کشت خرما در استان سمنان عمدتاً رقم کبکاب با کیفیت بسیار مطلوب بوده و از ارقام جدید کشت بافتی مانند رقم پیارم و مجول نیز استقبال شده است.

وی با بیان اینکه کار برداشت خرما از اوایل شهریور ماه آغاز شده اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵۰ تن خرما به ارزش ۷۰ میلیارد ریال از باغات خرمای استان سمنان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، طرود در شهرستان شاهرود قطب خرمای استان سمنان است.

کد خبر: ۴۶٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha