۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
صادرات بیش از یک میلیون دلار صنایع دستی از مرز مهران
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد

صادرات بیش از یک میلیون دلار صنایع دستی از مرز مهران

ایلام- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از صادرات بیش از یک میلیون دلاری محصولات صنایع دستی از مرز بین المللی مهران در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: بر اساس آمار گمرک استان محصولات مختلف صنایع دستی به ارزش یک میلیون و ۹۲ هزار و ۶۰۵ دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده که گلیم نقش برجسته مهمترین اقلام صادراتی به این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی استان دارای قابلیت‌های ممتازی برای صادرات است، افزود: در میان اقلام صادر شده گلیم، چوب و مشتقات آن، سفال، سرامیک، شیشه‌های سنتی، زیلو سنتی، مس و مشتقات آن، جاجیم، حصیر و نمد بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

شنبه زاده ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است که با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، با برند ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: گلیم نقش برجسته در سال ۶۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بخش عمده‌ای از صادرات صنایع دستی استان را نیز به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۴۶٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha