۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
مهلت ثبت نام فرآیند انتخاب صادرکننده برگزیده در خوزستان تمدید شد
دبیر کل اتاق بازرگانی اهواز:

مهلت ثبت نام فرآیند انتخاب صادرکننده برگزیده در خوزستان تمدید شد

اهواز- نجفیان، دبیر کل اتاق بازرگانی اهواز گفت: با توجه به درخواست‌های صادرکنندگان و تصمیم ستاد برگزاری روز ملی صادرات، مهلت ثبت نام در فرآیند انتخاب صادرکننده برگزیده استانی تا پایان روز جمعه بیست و پنجم مهر ماه تمدید شد.

محمد نجفیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال برای اولین بار مسئولیت برگزاری روز ملی صادارت در استان خوزستان به عهده اتاق بازرگانی اهواز گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: متقاضیان ثبت نام و مشارکت در بیست و چهارمین مراسم نکوداشت روز ملی صادرات می توانند با مراجعه به سامانه روز ملی صادرات به آدرس http://ed.iccima.ir نسبت به تکمیل آنلاین فرم ثبت نام درگروه‌های کالایی یا خدماتی اقدام کنند.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز به مصوبات کمیته موضوع ماده ۲ چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و همچنین بسته سیاستی نحوه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان سال ۱۳۹۸ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصمیم کارگروه انتخاب صادر کنندگان نمونه کشوری اشاره کرد و گفت: متقاضیان ثبت نام در فرآیند انتخاب صادرکننده برگزیده تنها در صورت رفع تعهدات ارزی خود می توانند در این رویداد شرکت کنند.

نجفیان اظهار کرد: میزان رفع تعهدات ارزی برای شرکت‌های تولیدی، دارویی، دانش‌بنیان ۵۰ درصد و شرکت‌های بازرگانی ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات آنها تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی مربط به برگزاری روز ملی صادرات، این رویداد باید طی فاصله زمانی ابتدای آذر تا پایان بهمن‌ماه در استان‌ها برگزار شود، عنوان کرد: تصمیم‌گیری درباره تعیین زمان قطعی برگزاری روز ملی صادرات در خوزستان بعد از پایان مهلت ثبت‌نام از متقاضیان انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، همه فعالان اقتصادی و صادرکنندگان حقیقی و حقوقی می‌توانند در سامانه انتخاب صادرکننده برگزیده ثبت‌نام کنند و صرفاً میزان صادرات ملاک انجام ارزیابی‌ها برای انتخاب صادرکننده نمونه نیست.

میزان صادرات، حفظ و توسعه  بازارهای هدف، مهارت‌های فنی و تخصصی در امر صادرات، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و هیات‌های تجاری و عضویت در تشکل‌های صادراتی، از جمله شاخص‌های عمومی برای انتخاب صادرکننده برگزیده استانی است.

کد خبر: ۴۶٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha