۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
توافقنامه پرداخت تسهیلات معدنی برای اکتشافات و بهره برداری به امضا رسید

توافقنامه پرداخت تسهیلات معدنی برای اکتشافات و بهره برداری به امضا رسید

توافقنامه سه جانبه پرداخت تسهیلات معدنی برای انجام اکتشاف و بهره‌برداری بخش معدن و صنایع معدنی، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ، بانک صنعت و معدن و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، این توافقنامه توسط «داریوش اسماعیلی» معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، «حسین مهری»  مدیرعامل بانک صنعت و معدن و «صابر سنایی» عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی امروز ( چهارشنبه) امضا شد.

طرفین موافقت کردند که تسهیلات این توافقنامه به پروژه هایی اختصاص یابد که به تشخیص پرداخت کننده اعتبار از ابتدا نرخ حمایتی در مورد آنها اعمال و تمامی آن از محل منابع مالی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب عقد قرض الحسنه پرداخت می شود.

بر اساس این توافقنامه، هرگونه کمک‌های فنی و اعتباری با تضمین بیمه‌نامه اعتباری صادره توسط صندوق در قالب عقود اسلامی به طرح های معدنی غیردولتی که از سوی وزارت صنعت معرفی می شوند، اختصاص می یابد.

در این توافقنامه طرفین وجوه موضوع این توافقنامه را ۲۰۰ میلیارد تومان تعین کرده اند که از محل تخصیص تدریجی اعتبارات عمومی مندرج در موافقت نامه های پیش بینی شده تامین و به حساب های خاص نزد بانک صنعت و معدن واریز خواهد شد.

شایان ذکر است که به طور متوسط سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از 5600 معدن در کشور استخراج می شود که ۶۰ تا ۶۵ درصد آنها به مصالح ساختمانی اختصاص دارد.

کد خبر: ۴۶٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha