۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
مبارزه با آفت مگس زیتون در ۸۵ هکتار از باغات زیتون طارم انجام شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

مبارزه با آفت مگس زیتون در ۸۵ هکتار از باغات زیتون طارم انجام شد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه ۳۲ ایستگاه پیش آگاهی مگس زیتون در باغ‌های شهرستان طارم فعالیت می‌کنند، گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون در بیش از ۸۵ هکتار از باغ‌های زیتون طارم انجام شده است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه کاهش نسبی دما شرایط لازم برای افزایش جمعیت آفت مگس زیتون را به وجود آورده است، گفت: از زیتون‌کاران طارمی در خواست می شود با توجه به شرایط آب و هوایی استان و سرد شدن شدن هوا و افزایش جمعیت آفت مگس هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصول زیتون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۳۲ ایستگاه پیش آگاهی مگس زیتون در باغ‌های طارم فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: مبارزه با آفت مگس زیتون در بیش از ۸۵ هکتار از باغ‌های زیتون طارم انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: مگس زیتون یک آفت همگانی است و وظیفه کنترل و مبارزه با آن بر عهده کشاورزان با مشارکت دولت و بخش خصوصی است.

تاراسی تاکید کرد: نهاده های مورد نیاز به منظور مبارزه با آفت مگس زیتون در استان زنجان به صورت یارانه دار در اختیار کشاورزان قرارگرفته است.

وی گفت: کنترل آفت‌ها برای تامین امنیت غذایی بسیار مهم است و در این میان عدم کنترل خسارت ناشی از آفات موجب از بین رفتن ۱۰۰ درصد محصولات کشاورزی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تصریح کرد: در راستای مقابله با آفت مگس زیتون ۱۲ کارشناسی بخش خصوصی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۴۶٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha