۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
عدم رغبت شرکت‌های هواپیمایی علت برقرار نشدن پرواز شب در فرودگاه آبادان است
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند:

عدم رغبت شرکت‌های هواپیمایی علت برقرار نشدن پرواز شب در فرودگاه آبادان است

آبادان- شمخانی، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: علت بیس نشدن پرواز شب در فرودگاه بین‌المللی آبادان، عدم رقبت ایرلاین‌ها است.

به گزارش خبرنگار بازار، موعود شمخانی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: در پروژه فرودگاه بین‌المللی آبادان سالن لانژ بی ۲ بی (b۲b) و کیترینگ در نظر گرفته شده است.

وی علت بیس نشدن پرواز شب در فرودگاه بین‌المللی آبادان را عدم رقبت ایرلاین‌ها عنوان کرد و افزود: ترمینال جدید این فرودگاه با مساحت ۷۲۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در شرف افتتاح است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چه راهکاری برای کمبود شدید نور معابر شهرهای آبادان و خرمشهر در نظر گرفتید، توضیح داد: وظیفه ما توسعه زیرساخت ها است؛ خاموشی و عدم نورپردازی سطح منطقه به دلیل نبود زیرساخت ها نیست بلکه بهره بردار ها باید در حفظ و نگهداری آن نظارت مستقیم داشته باشند.

شمخانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حدود ۲ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه اولیه با قرارگاه خاتم برای شهرهای آبادان و خرمشهر، منعقد شده است، عنوان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء طی انعقاد قراردادی مسئولیت انجام پروژه های معطل مانده، معابر شهری به علاوه ۲۰ میلیارد تومان جهت لکه گیری آسفالت شهری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به مشکل اساسی آبادان در حوزه معابر اظهار کرد: برای رفع این مشکل در آبادان شش طرح در نظر گرفته شده که تاکنون این طرح‌ها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند در صورتی که اگر شهرداری ضعف اجرایی نداشت درصد پیشرفت پروژه ها به مراتب بیشتر می بود مردم آن را لمس می کردند و رضایت مندی آنها به مراتب بیشتر می بود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چرا برای اِلمان سازی در شهرهای آبادان و خرمشهر اقدام جدی نشده است، افزود: در خصوص اِلمان می پذیرم ضعف داریم و یکی از اهداف ما از احداث گیت آبادان-خرمشهر اِلمان بود زیرا همان تبدیل به اِلمان می‌شد.

شمخانی با اشاره به تخریب حصارکشی در پی وقوع سیل سال گذشته تصریح کرد: در زمان سیل سال گذشته سه کیلومتر از دیوار حائل آبادان با سرزمین مادری تخریب شد تا در کمال امنیت، آب وارد آبادان نشود.

وی بیان کرد: ما در تصمیمی سخت ولی در نهایت تدبیر، سه کیلومتر از دیوار را فدای شهر کردیم تا آب وارد جاده آبادان - ماهشهر نشود و حتی با این کار مانع ورود قطره ای آب به شهر شدیم.

کد خبر: ۴۶٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha