۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
۳۵ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی مراغه برداشت شد

۳۵ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی مراغه برداشت شد

مراغه- مدیر جهاد کشاورزی مراغه از برداشت حدود ۳۵ هزار تن گندم از اراضی این شهرستان در سال زراعی جاری خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل افزود: این میزان گندم از حدود ۴۰ هزار هکتار اراضی دیم در این شهرستان برداشت شده است.

وی ادامه داد: به رغم نامساعد بودن شرایط جوی حاکم در سال زراعی ٩٩-٩٨، میزان تولید این محصول در اراضی کشاورزی این شهرستان نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

وی اضافه کرد: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان در پنج مرکز خرید تضمینی شامل تعاونی خداجو مستقر در شهر خداجو، مرکز خرید سهند مستقر در دهستان آغجه کهل، مرکز خرید سپید واقع در ورودی شرقی شهر و مرکز خرید آرد سنبل واقع در شهر مراغه و مرکز خرید آرد اطهر واقع در خروجی غربی این شهرستان خریداری می شود.

کریمی اصل گفت: در این مراکز، خرید تضمینی گندم با نرخ مصوب دولتی و با عامل تشخیص و ذیحسابی جهاد کشاورزی انجام می شود.

وی افزود: حدود ۲۴ هزار تن گندم در سال زراعی ٩٩-٩٨ از گندمکاران این شهرستان خریداری شده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود یک هزار و ۸۰۰ تن بذر گندم رقم صدرا از طبقات مختلف بذری در سطح این شهرستان خریداری شده و بذرهای باران، هشترود، هما، اوحدی و آذر۲ به همراه رقم تولیدی صدرا در مراکز توزیع بذر این شهرستان برای بهره مندی گندمکاران موجود است.

کریمی اصل اضافه کرد: همچنین کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و هماهنگی با کارشناس پهنه برای اخذ معرفی نامه جهت دریافت ارقام بذر از مراکز توزیع اقدام کنند.

کد خبر: ۴۶٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha