۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
وجود ۲ میلیون فعال فرش دستباف در کشور
رئیس مرکز ملی فرش ایران خبرداد

وجود ۲ میلیون فعال فرش دستباف در کشور

زنجان- رئیس مرکز ملی فرش ایران، از وجود دو میلیون فعال فرش دستباف در کشور خبر داد و گفت: حوزه فرش نیاز به یک تحرک اساسی در بازارهای داخلی و خارجی داشت و راه اندازی پایانه فرش دستباف این مهم را محقق می کند. 

به گزارش خبرنگار بازار، فرحناز رافع شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد دانشگاهی زنجان، گفت: بحث صادرات و توسعه بازارهای جهانی، تکمیل‌کننده زنجیره تولید فرش دستباف است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی پایانه فرش دستباف دراستان زنجان زمینه توسعه بازارهای جهانی فرش فراهم شده و با سایر کشورها هم می توان رقابت کرد. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران، از وجود دو میلیون فعال فرش دستباف در کشور خبر داد و گفت: حوزه فرش نیاز به یک تحرک اساسی در بازارهای داخلی و خارجی داشت و راه اندازی پایانه فرش دستباف این مهم را محقق می کند. 

رافع با بیان اینکه بیمه قالی بافان در سطح کشور افزایش می یابد، تاکید کرد: فعالان این عرصه به مدت یک سال بیمه روستایی به صورت رایگان می شوند و یکی از مزیت‌های این بیمه، قابلیت انتقال آن به سایر بیمه‌ها است. 

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۶۰ هزار بافنده شناسنامه دار وجود دارد، گفت: هدف مرکز ملی فرش ازشناسنامه دار کردن فرش این است که نوع بافت و  اصالت فرش مشخص شود.

کد خبر: ۴۶٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha