۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
قالی بافان استان زنجان استقبال خوبی از بیمه عشایری ندارند
رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان:

قالی بافان استان زنجان استقبال خوبی از بیمه عشایری ندارند

زنجان- جعفری،رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان، با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۵۹ هزار بافنده دار قالی دارد، گفت:قالی بافان این استان استقبال خوبی از بیمه عشایری ندارند.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۵۹ هزار بافنده دار قالی دارد، گفت: در استان قالی بافان واقعی بیمه نیستند.

وی به بیمه صندوق عشایر و روستایی اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون در استان بیش از ۱۴۰ نفر قالی باف برای بیمه صندوق عشایر معرفی شدند و محدودیتی برای بیمه عشایری در استان زنجان برای قالی بافان وجود نداردولی استقبال قالی بافان از بیمه عشایری خوب نیست.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: قالی بافان در زنجان می‌توانند به سازمان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه کرده و بیمه شوند.

جعفری تصریح کرد: بیمه عشایری به دلیل نداشتن دفترچه درمانی و شرایط بازنشستگی باعث شده تا قالی بافان از این بیمه استقبال نکنند و باید در استان زنجان قالی بافان واقعی بیمه شده و از خدمات لازم استفاده کنند.

وی ابراز کرد: سازمان تامین اجتماعی استان باید در تحت پوشش قرار دادن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد و ۲۰ درصد سهم کارفرما باید از طریق دولت تامین و به سازمان پرداخت شود.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha