۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کاهش ۵ درصدی تولید فرش دستباف در خراسان جنوبی
رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی خبر داد؛

کاهش ۵ درصدی تولید فرش دستباف در خراسان جنوبی

بیرجندرئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی یادآور شد: طی سال ۱۴۰۱ میزان ۱۸۰ هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید شد که این آمار در سال ۱۴۰۲ کاهش ۵ درصد داشته است.

بازار، گروه استان ها: فرش دستباف خراسان جنوبی قدمت طولانی دارد به طوری که برند قهستان و مود آن آوازه جهانی پیدا کرده و مورد پسند جهانیان چه از نظر کیفیت و چه از نظر زیبایی شده است.

بافت فرش در خراسان جنوبی هر چند این روزها حال خوشی ندارد و در این اوضاع نابه سامان اقتصادی و دل و دماغی برای بافنده در راستای تلاش پشت دارهای قالی نگذاشته اما بازهم این استان خشک که تجربه ۲۰ ساله در خشکسالی دارد چاره‌ای جز این کار را برای بافنده استان نمی‌گذارد که هر روز صبح زود حاضر شود و با بافت دانه دانه از تار و پود فرش چاره‌ای برای زندگی خود کند.

محمد حسن کامیابی رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف استان در این زمینه اظهار کرد: ۱۷۰ هزار متر مربع فرش دستباف به همت ۵۰ هزار بافنده تولید شده در سال گذشته تولید شده است.

وی افزود: فرش های تولید شده توسط هنرمندان قالیباف خراسان جنوبی بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

کامیابی با اشاره به اینکه فرش‌های دستباف خراسان جنوبی بیشتر در نقوش ریزه ماهی، خشتی، طرح نائین و طرح ایلیاتی در رنگ و اندازه‌های متفاوت بافته شده است، ادامه داد: به واسطه مشکلات در بخش صادرات فرش بازار فروش فرش‌های دستباف استان بیشتر در داخل کشور است.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی یادآور شد: طی سال ۱۴۰۱ میزان ۱۸۰ هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید شد که این آمار در سال ۱۴۰۲ کاهش ۵ درصد داشته است.

کامیابی افزود: ایمدورایم با رفع موانع این آمار در سال جاری افزایشی شود.

کد خبر: ۲۸۱٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha