۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰
آیا هوش مصنوعی می‌تواند نتیجه انتخابات امریکا را پیش بینی کند؟
بازار بررسی کرد؛

آیا هوش مصنوعی می‌تواند نتیجه انتخابات امریکا را پیش بینی کند؟

در روزهای باقی مانده به انتخابات، پوشش خبری و رسانه‌ای امریکا به گونه ای است که سر و صداهای غیر انتخابات را فیلتر می کند تا نشان دهد که بایدن باد در بادبان خود دارد.

تهمینه غمخوار؛ بازار: انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا مدتهاست که به بحث داغی تبدیل شده است. مقالات زیادی در رابطه با کاندیداها و جانبداری های آنها و حقایق پنهان شده منتشر شده است.

از طرفی نتیجه این انتخابات نیز روز به روز کمتر قابل پیش بینی می شود. آیا تا ماه نوامبر واکسن در دسترس خواهد بود؟ چند نفر رأی خواهند داد؟ آتش سوزی جنگل ها، شورش ها و گستردگی ویروس کرونا تا چه اندازه میتواند رفتار رای گیری مردم را تغییر دهد؟ حتی در مورد تعداد ایالات شرکت کننده در این انتخابات که ممکن است شش، ده، دوازده یا بیشتر باشد، نیز توافق نشده است.

بحث های زیادی در این خصوص وجود دارد که باید بیان شود، اما با وجود آن که به سختی می توان راه دقیقی برای تحلیل تأثیر بی سابقه رویدادهای فعلی بر رفتارهای رای دهندگان ارائه داد، اما با استفاده از موتور تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی، مثلا DataVoyant، می توان برای جمع آوری مستندات پیرامون انتخابات قبلی ۲۰۱۶ و انتخابات نوامبر آینده استفاده کرد.

DataVoyant ابزاری تحقیقی در زمان واقعی است که با استفاده از جمع آوری داده های وب و هوش مصنوعی، افقی را ارائه داده و نظارت بر رقبا و ارزیابی ریسک بازار را پشتیبانی می کند که تا کنون تقریباً ۱۵ هزار سند حاوی مطالب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و  ۲۰۲۰ از طریق آن یافت می شود.

وبلاگ AMPLYFI نیز به عنوان پیشرفته ترین پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر یادگیری ماشین در جهان که قادر به جمع آوری هوشمندانه داده های منبع باز از اینترنت و سپس بررسی، تجزیه و تحلیل و تجسم شرکت های بزرگ اسنادی است، در طی انتخابات تا نوامبر موضوعات مختلف پیرامون انتخابات را پوشش خواهد داد.

بنابراین، ما می توانیم انتخابات گذشته را تجزیه و تحلیل کنیم تا تأثیر ویژگی های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری را بسنجیم و بینش هایی در رابطه با چگونگی محقق شدن این انتخابات در سال جاری پیدا کنیم.

داده ها
بر اساس گزارش مدیوم، ما از این مجموعه داده که توسط دانشمندان در اِنویدیا، یک شرکت آمریکایی و پیشگام در امر تکنولوژی اشتراک گذاشته شده، استفاده خواهیم کرد.

هر ردیف از داده ها نشان دهنده یک شهرستان در ایالات متحده است (با توجه به ۳۱۴۳ شهرستان) و شامل تعداد رای هایی است که نامزدها در انتخابات قبلی به دست آورده اند، در حالی که همچنین در نظر گرفتن بیش از ۱۰۰ شاخص از جمله ارقام مربوط به نژادهای مختلف، تحصیلات، درآمد، فقر، جمعیت، سن، سلامتی، آب و هوا و موارد دیگر مهم است.

بینش ها
در بخش هوش مصنوعی نیز می توانیم از ارتباطات، امتیازات و تجسم داده ها برای یافتن بینش های پیش بینی کننده استفاده کنیم یا در این زمینه در یابیم که ویژگی های بی شماری بر انتخابات ۲۰۱۶ تأثیر گذاشته است.

همچنین، ما می توانیم داده ها را در Apteo (یک ابزار بینش پیش بینی بدون کد) بارگذاری کرده و کسر آرای دونالد ترامپ را هنگامی که شاخص کلیدی عملکرد (روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد و سازمانها) به تجزیه و تحلیل می پردازد، بررسی کنیم (به سادگی کسر از رای دهندگان ۲۰۱۶ ترامپ از مجموع رای دهندگان ترامپ و کلینتون).

در این میان، دو عامل مهم مورد بررسی قرار می گیرد که چه تعداد از مردم در انتخابات گذشته به آبی و قرمز رأی داده اند. سومین عامل مهم این است که چه تعداد از مردم در سال ۲۰۰۸ به آبی ها رأی داده اند، در حالی که عامل مهم دیگر تعداد افرادی است که در سال ۲۰۰۸ به قرمزها رأی داده اند. در کل، نتایج انتخابات گذشته حدود ۸۰ درصد قدرت پیش بینی در توضیح کسری آرای ترامپ دارد.

مردم تمایل دارند در همان جهتی به رأی دادن بپردازند که سال ۲۰۱۶ تکرار شود. تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که در یک سال قبل از انتخابات ۲۰۱۶، جایگاه و امتیاز ترامپ بسیار کمتر از هیلاری کلینتون بود.

مردم تمایل دارند در همان جهتی به رأی دادن بپردازند که سال ۲۰۱۶ تکرار شود، در حالی که تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که در یک سال قبل از انتخابات ۲۰۱۶،   جایگاه و امتیاز ترامپ بسیار کمتر از هیلاری کلینتون بوده است

با این حال، در سال انتخابات، تمرکز مطبوعاتی به طور قابل توجهی به سمت ترامپ معطوف شد و البته به پیروزی رسید. از طرف دیگر از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، جایگاه و شانس پیروزی کلینتون دو برابر افزایش داشت، اما نزدیک رسیدن به زمان رأی گیری بسیار کمتر شد.

اگر اکنون همین الگوی مشابه را برای انتخابات فعلی در نظر گیریم، می بینیم که جو بایدن در موقعیت مشابه دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ قرار دارد. امتیاز جایگاه محاسبه شده بایدن بسیار کمتر از ترامپ در سال گذشته بوده، اما مهم این است که همین امتیاز جنبش بیشتری در ۲۰۲۰ دارد. امتیاز بایدن در مقایسه با افزایش دو برابری ترامپ، تقریباً پنج برابر شده است.

از اواخر آگوست سال ۲۰۲۰، داده ها نشان می دهد که کمپین انتخاباتی بایدن از جایگاه و امتیاز بیشتری نسبت به سال گذشته برخوردار است. زیرا آنها معتقدند که هرگونه تبلیغات، تبلیغات خوبی است و به نظر می رسد که این استراتژی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بوده است.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا ارتباط نزدیک بین بایدن و رقابت های ریاست جمهوری برای تیمش در ماه نوامبر نتیجه خواهد داد یا نه و  آیا ممکن است عواملی دیگر تحت الشعاع عادات رای گیری گذشته امریکاییها باشد؟

اکنون، می توانیم ببینیم که تعداد جمعیت سفیدپوست و همچنین تعداد دارندگان مدرک تحصیلات تکمیلی، بیشترین تأثیر را در کسر آرای ترامپ داشته که این دو عامل،  ۵۴ درصد شاخص کلیدی عملکرد را شامل می شوند.

اگر درصد جمعیت سفید پوست یک شهرستان را در برابر درصد رای دهندگان ترامپ ترسیم کنیم، متوجه می شویم که یک ارتباط و همبستگی مثبت و تا حدودی قوی وجود دارد (r² = ۰.۵۴). به عبارت ساده تر، یک شهرستان با جمعیت سفید پوست با تعداد بیشتری از رای دهندگان ترامپ ارتباط دارد.

علاوه بر آن، اگر درصد جمعیت با تحصیلات تکمیلی یک شهرستان را در برابر درصد رای دهندگان ترامپ در نظر بگیریم، در می یابیم که یک شهرستان با تحصیلات بیشتر با تعداد رای دهندگان ترامپ مرتبط است.

شاخصهای مورد بررسی در سال ۲۰۲۰  

به نظر می رسد اطلاعات دموگرافیک یا ویژگی‌های جمعیت‌ شناختی و آموزش، بزرگترین شاخص پیش بینی کننده جهت رأی دادن علاوه بر عادات رأی گیری گذشته باشد.

(تغییر شاخص های دموگرافیک در اثر سیاست‌های دولتی، تغییر شاخص‌های اقتصادی، جنگ‌ها، قحطی‌ها و بیماری‌ها از جمله مواردی است که در دموگرافی مورد بحث قرار می‌گیرد)

به نظر می رسد اطلاعات دموگرافیک یا ویژگی‌های جمعیت‌ شناختی و آموزش، بزرگترین شاخص پیش بینی کننده جهت رأی دادن علاوه بر عادات رأی گیری گذشته باشد

با توجه به این موضوع، می توانیم بررسی کنیم که چگونه آمارهای جمعیتی و تحصیلات در چهار سال گذشته تغییر کرده است.

مرکز غیر حزبی تحقیقاتی پی دبیلو، به طور گسترده تحولات جمعیتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و رشد گسترده ای را در میزان رای دهندگان اسپانیایی تبار و کاهش نسبی (درصدی) رای دهندگان سفیدپوست یافته است.

مرکز غیر حزبی تحقیقاتی پی دبیلو، به طور گسترده تحولات جمعیتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و رشد گسترده ای را در میزان رای دهندگان اسپانیایی تبار و کاهش نسبی (درصدی) رای دهندگان سفیدپوست یافته است

همچنین، یک سوم رای دهندگان واجد شرایط سال ۲۰۲۰ غیر سفیدپوست خواهند بود.

استاتیستا نشان می دهد که حدود سه درصد از بیشتر آمریکایی ها در سال ۲۰۱۹، دارای مدرک دانشگاهی نسبت به سال ۲۰۱۶ بوده اند.

استاتیستا نشان می دهد که حدود سه درصد از بیشتر آمریکایی ها در سال ۲۰۱۹، دارای مدرک دانشگاهی نسبت به سال ۲۰۱۶ بوده اند

در نهایت، این داده ها حاکی از آن است که ترامپ در انتخابات شکست خواهد خورد، اما محدودیت های زیادی وجود دارد، شاید بزرگترین مورد این باشد که همانطور که در سال ۲۰۱۶ نشان داده شد، رفتار رای دهندگان قابل پیش بینی نیست.

ترامپ در انتخابات شکست خواهد خورد، اما محدودیت های زیادی وجود دارد، شاید بزرگترین مورد این باشد که همانطور که در سال ۲۰۱۶ نشان داده شد، رای دهندگان قابل پیش بینی نیست

رفتار رای دهندگان به راحتی توسط یک الگوریتم قابل پیش بینی نیست، اما با افزودن داده های دیگر، به ویژه نظرسنجی ها و در نظر گرفتن احساسات، می تواند بهبود یابد.

با این وجود، کمپین نامزد انتخاباتی جو بایدن برنامه Team Joe را با این هدف که رای دهندگان می توانند تجربیات خود و پشتیبانی خود از کاندیدا را با شبکه خود به اشتراک بگذارند و این نوع سازماندهی رابطه ای، از نفوذ و ارتباطات شخصی داوطلبان استفاده می کند که به افراد بالقوه همفکر امکان دسترسی به کمپین را می دهند، راه اندازی کرده است.

دونالد ترامپ با راه اندازی Apptopia - این برنامه دارای برگه های اخبار و موضوعات اجتماعی می باشد که شامل توییت ها و داستان های منتخب از سیاست های رئیس جمهور است-  از هوش مصنوعی برای مشارکت رای دهندگان در کارزارهای انتخاباتی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارائه آنها به مخاطبان مناسب استفاده می کند زیرا جمع آوری داده ها به منظور اجرای مبارزات موفقیت آمیز و پیروزی در کاخ سفید کاملاً مهم است.

کد خبر: ۴۶٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha