۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان اختصاص یافت
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور:

۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان اختصاص یافت

زنجان- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه  ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص یافته است، گفت: نرخ بیکاری روستایی از ۸.۷ درصد در سال ۹۶ با کاهش ۱.۳ درصد هم اکنون به ۷.۳ درصد رسیده است. 

به گزارش خبرنگار بازار، محمد امید ظهر سه شنبه در جلسه مشترک کارگروه اشتغال در محل استانداری زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به توسعه روستاها تاکید زیادی دارند، گفت: هدف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رفع محرومیت و توجه به تولید کشور است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به پوشش بیمه اجتماعی در روستاها افزوده می شود، اظهار کرد: این هدیه رئیس جمهوری به روستاییان است و حجم بیمه شدگان تحت پوشش بیمه اجتماعی در روستاها به 2 میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسید. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری، با بیان اینکه دولت در سال آینده دو سوم سهم بیمه این یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را پرداخت خواهد کرد، گفت:  سهم بیمه شش ماهه دوم امسال با شش ماه سال آینده این افراد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که دولت کل این مبلغ را به صندوق بیمه روستاییان و عشایر پرداخت کرده است. 

امید با بیان اینکه ۱۵ مهرماه روز روستا است، افزود: در زمینه مجتمع‌های آبرسانی روستایی اقدامات خوبی در روستاها انجام شده و وضعیت روستاها نسبت به ۴۲ سال گذشته بهتر شده است و ۹۶ درصد روستاهای کشور به شبکه‌های اطلاعات و اینترنت متصل هستند و در این میان ۸۸ درصد از روستاهای کشور از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که بیش از ۵۵ هزار کیلومتر لوله گذاری را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه  ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص یافته است، افزود: نرخ بیکاری روستایی از ۸.۷ درصد در سال ۹۶ با کاهش ۱.۳ درصد هم اکنون به ۷.۳ درصد رسیده است. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور به افتتاح پایانه صادراتی فرش دستباف در زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان مستعد پایانه صادراتی فرش است. 

امید افزود: از زنجیره‌های تولیدی که چرخه قوی و کاملی دارند مانند کفش و خرما هم حمایت کرده‌ایم و در استان زنجان هم اصلاح نژاد دام را بدون نوبت حمایت می‌کنیم.

وی به مزایای راه اندازی پایانه صادراتی فرش دستباف استان زنجان اشاره و گفت: بسیاری از فرش‌های نفیس کشور دست بافت قالیبافان استان زنجان است ولی به نام استانهای دیگر صادر می شود. 

کد خبر: ۴۶٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha