۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
۳ هزار و ۷۰۰ تن فرآورده‌های گوشتی در اصفهان توزیع شد/ تخصیص ارز برای تامین نهاده‌ها
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان در گفت‌وگو با بازار:

۳ هزار و ۷۰۰ تن فرآورده‌های گوشتی در اصفهان توزیع شد/ تخصیص ارز برای تامین نهاده‌ها

اصفهان- نجفی، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ تن انواع فرآورده‌های گوشتی در استان اصفهان توزیع شده است.

علی‌اکبر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه تولیدات دامی در همه انواع فرآورده‌ها تولید کننده و حتی صادر کننده است، اظهار داشت: در این راستا تنها در بخش گوشت گوسفندی در برخی از فصول وارد کننده گوشت گوسفندی به دلیل ذائقه مردم اصفهان هستیم.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمایت از تولید کنندگان فرآورده‌های گوشتی در استان اصفهان ابراز داشت: سیاست و رسالت ما در شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه تنظیم بازار تامین نهاده‌های اصلی خوراک دام و طیور است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان افزود: تامین نهاده‌های اصلی خوراک دام و طیور شامل کنجاله سویا، ذرت و جو و همچنین تنظیم بازار فرآورده‌های پروتئینی شامل گوشت منجمد و مرغ منجمد، تامین نهاده‌های دامی و فرآورده‌های پروتئینی در استان اصفهان به خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به گزارشی از توزیع نهاده‌های دام و طیور در استان اصفهان ابراز داشت: طی شش ماه نخست امسال  ۸۰ هزار و ۱۶۳ تن کنجاله سویا، ۴۰ هزار و ۴۹۸ تن ذرت و ۴۷ هزار ۲۴۸ تن جو و در مجموع ۱۶۷ هزار  و ۹۰۹ تن نهاده‌های دامی با نرخ مصوب دولتی در سطح استان توسط پشتیبانی امور دام استان با نرخ مصوب دولتی توزیع شده است.

نجفی در خصوص توزیع فرآورده‌های گوشتی در استان اصفهان به منظور  تنظیم بازار این محصولات نیز گفت: طی ش ماه نخست امسال ۸۰۵ تن گوشت قرمز منجمد و ۲ هزار و ۸۹۶ تن گوشت مرغ منجمد  که در مجموع شامل ۳ هزار و ۷۰۱ تن فرآورده‌های دامی می‌شود توسط پشتیبانی امور دام استان با نرخ مصوب دولتی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه به منظور تامین ذخایر استراتژیک و حمایت از دامدارن استان، از ۲۸ خرداد خرید گوشت گوساله منجمد از محل مازاد تولید داخل در قالب ۴۰۰ تن قرارداد با اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران استان و چند واحد بسته‌بندی آغاز و ۳۸۰ تن از محموله مورد معامله قراردادها، تحویل و در سردخانه‌های این اداره کل ذخیره شده است، اضافه کرد: با توجه به تمهیدات اخیر برای تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی براساس تعهد تامین و تخصیص ارز، موجبات تسهیل در ترخیص و توزیع نهاده‌های دامی فراهم شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان ادامه داد: همچنین همه تلاش شرکت پشتیبانی امور دام کشور و به تبع آن نمایندگی‌های استانی به حداقل رساندن تاثیر وقفه در توزیع نهاده‌های یاد شده در بازار داخلی از طریق توزیع ذخایر راهبردی و استراتژیک بوده است.

کد خبر: ۴۵٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha