۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
همت جدی در آذربایجان شرقی برای توسعه اقتصاد دیجیتال
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

همت جدی در آذربایجان شرقی برای توسعه اقتصاد دیجیتال

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از رسیدگی به مشکلات بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: همت جدی در آذربایجان شرقی برای توسعه اقتصاد دیجیتال وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی جهانگیری امروز در جمع خبرنگاران در محل استانداری آذربایجان شرقی گفت: به رغم تمامی مشکلات اقتصادی، تحریم و تبعات ناشی از کرونا، اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در استان برای تحقق شعار جهش تولید انجام شده است.

وی ادامه داد: بیان موفقیت‌ها به معنای نبود مشکلات نیست و بر این اساس تلاش می‌کنیم تا با توجه به شرایط موجود و استفاده از خرد جمعی، مشکلات را به کمترین میزان ممکن، کاهش داده و برای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان بکوشیم.

وی با اشاره به رشد منفی اقتصادی اکثر کشورهای جهان به دلیل بیماری کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه روند توسعه فعالیت‌های استان در زمینه کشاورزی، تولید و صنعت، رو به بهبود بوده و برنامه‌های مدون استانی این حوزه به تفکیک دستگاه و بخش در حال انجام، پیگیری و راستی آزمایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه گفت: توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال، معدن، گردشگری و خدمات از اولویت‌های مدیریت ارشد استان برای توسعه اقتصادی است.

جهانگیری از برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: به رغم تمامی مشکلات، پرونده بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در جلسات تخصصی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زحمت اصلی توسعه اقتصادی استان بر عهده بخش خصوصی است، اظهار داشت: کارآفرینان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی در کشور هستند و با وجود مشکلاتی همچون عدم ثبات در قیمت ارز و عدم واردات آسان و ارزان مواد اولیه، مشغول اشتغال‌زایی برای جوانان و افزایش میزان تولید هستند.

جهانگیری همچنین بر رقابتی کردن اقتصاد تاکید کرد و گفت: این موضوع نیازمند همت همه جانبه بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی است که نتایج مثبتی همچون بازاریابی و بازارسازی آسان را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایا و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و ادامه داد: خوشبتانه تمایل برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در استان افزایش یافته و در شش ماهه نخست سال جاری، سه طرح بزرگ سرمایه گذاری در استان، تصویب شده است.

کد خبر: ۴۵٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha