۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
تولید تایر خودرو در کشور ۲۶ درصد افزایش یافت
در ۶ ماهه اول امسال؛

تولید تایر خودرو در کشور ۲۶ درصد افزایش یافت

از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۲۹ هزار و ۶۶۰ تن تایر در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد.

بازار؛ گروه صنعت:  از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۲۹ هزار و ۶۶۰ تن تایر در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد.این میزان تولید مشتمل بر۱۲  میلیون و ۱۴۳هزار و ۳۵۳ حلقه تایر بوده است که از نظر تعداد حلقه نیز رشد ۲۵‌درصدی در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته داشته است.

امسال تا پایان شهریورماه درمجموع ۷۶ هزار و۷۴۰ تن تایر خودروی سواری( رشد ۲۹ درصد )،۱۱هزار و ۶۹۱ تن تایر وانتی ( رشد۱۷ درصد) و۲۶ هزار و۵۳۷ تن تایر باری و اتوبوسی (رشد ۱۷ ‌درصد) در کشور تولید شده است.

در این مدت تولید تایر کشاورزی سبک به دو هزار و ۵۶۰ تن رسید که  ۹۹ درصد رشد داشته، همچنین تولید تایر کشاورزی سنگین با ثبت رشد ۳۲‌ درصد به ۹ هزار و ۲۱۹ تن رسید و تایر خودروهای راهسازی و صنعتی با رشد ۱۷‌درصد، دو هزار و ۹۱۴ تن بوده است.

بر اساس این گزارش، تا پایان شهریور ماه سال جاری ۹۸۶ تن تایر دوچرخه در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۹۹‌ درصد افزایش یافته است.

در این مدت تولید تایر موتورسیکلت نیز با رشد ۲۵ ‌درصد به ۶ ‌هزار و ۹۳۴ تن و تولید تیوب خودرو با رشد ۸۰ ‌درصد به دو هزار و ۴۵۶ تن رسید.

همچنین آمارها از تولید ۵۴۴ هزار و ۳۹۹ حلقه فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره به وزن دو هزار و ۴۰ تن در ۶ ماهه امسال بوده است.

پیشتر داود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران گفت: در حال حاضر کمبودی در بازار لاستیک خودروهای سبک و سنگین وجود ندارد، اما مشکلات ثبت نام در سامانه مربوطه برای خرید لاستیک، مردم را سر درگم کرده است.

وی افزود: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار همه متقاضیان خرید لاستیک سبک، سنگین، خودروهای صنعتی و کشاورزی باید در این سامانه ثبت نام کنند، اما بیشتر خریداران برای ثبت نام در این سامانه مشکل دارند و هم اکنون بیشتر لاستیک تولید کنندگان در انبارها دپو شده است.

سعادتی نژاد با بیان اینکه آنلاین بودن این سامانه نیازمند مدیریت و زیرساخت های مناسبی است، گفت: هم اکنون در پایانه های مسافری در تهران حواله صادر نمی شود و اگر مدیریت این سایت بروز شود، وضعیت فروش لاستیک در تهران و شهرستانها بسیار بهتر خواهد بود.

وی با اشاره به واردات لاستیک های خارجی نیز گفت: پیش از این لاستیک خارجی با ارز دولتی وارد می شد، اما با توجه به اینکه هم اکنون لاستیک های خارجی با ارز نیمایی وارد می شوند، لذا قیمت آن در بازار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران یادآورشد: از آنجا که واردات مواد اولیه کارخانجات تولید کننده لاستیک های سبک و سنگین نیز با ارز نیمایی وارد می شود، قیمت لاستیک های داخلی نیز ۵۵ درصد افزایش یافته است.

سعادتی نژاد اظهارداشت: اگر فروش لاستیک های مورد نیاز مردم را در اختیار واحدهای صنفی بگذارند در این صورت با نرخ مصوب لاستیک در بازار به وفور به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون دو هزار واحد صنفی و یا خرده فروشی لاستیک در تهران وجود دارد و فروش آن به این روش عملا خرده فروشی های ما در سطح استان تهران بیکار کرده کرده است.

کد خبر: ۴۵٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha