۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
آذربایجان‌شرقی رتبه دوم تولید سیب را در کشور دارد
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی رتبه دوم تولید سیب را در کشور دارد

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: استان از لحاظ سطح زیرکشت و تولید سیب با تولید حدود ۷۰۰ هزار تن در سال رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در بازدید از باغ های میوه سیب اظهار کرد: میزان تولید سیب درختی استان در سال جاری  بیش از  ۶۷۰ هزار تن است که از این میزان ۶۱۰ هزار تن سیب تابستانه و ارقام محلی و ۶۰هزار تن سیب پائیزه است.

وی افزود: از سیب های تولیدی استان ۳۲۰ هزار تن درجه یک و ممتاز، ۲۱۰ هزار تن درجه ۲ و ۷۰ هزار تن درجه سه و صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸ درصد سیب تولیدی استان رقم گلدن ۶۰ درصد رقم رد و۲ درصد به سایر ارقام اختصاص دارد. 

فتحی با اشاره به اینکه سیب مصرفی استان سالانه در حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تن می باشد، ادامه داد: بیشتر ارقام باغ های سیب از نوع رقم رد و گلدن است و با توجه به شرایط اقلیمی، سیب تولیدی آذربایجان شرقی از مرغوبیت و خاصیت انبارداری بالا برخودار بوده و دارای مزیت صادراتی و ارز آوری است.

 رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از کل سطح زیر کشت حدود ۱۰ درصد به ارقام تابستانه اعم ازسیب مشکی، گلاب، قره یاپراق، شیخ احمد، ساری آلما ، قزل آلما و حدود ۲درصد از نوع رویشی (سیب مالینگ پا کوتاه) وشامل  ارقام فوجی، دلبار استار (دورنگ فرانسوی) گالا، گلاب، رد استارکینک، برابرن به صورت پراکنده وجود دارد.

 فتحی اعلام کرد: شهرستان مراغه با تولید بیش از ۲۱۷ هزار تن سیب مقام اول آذربایجان شرقی و شهرستان های میانه با  ۱۲۶ هزار تن و اهر با ۸۵ هزار تن به ترتیب مقام دوم و سوم را دارند. 

کد خبر: ۴۵٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha